Ilmoittautuminen

Tällä sivulla on ohjeita ripari-ilmoittatumisen tekemiseen. Lue ohjeet huolella, ennen kuin lähdet täyttämään ilmoittautumista!

Vuoden 2024 ripareiden ilmoittautuminen on päättynyt. Jos haluat vielä mukaan, ota yhteyttä Margitiin (p. 050 310 7401 / margit.helin@evl.fi) tai Suviin (p. 044 422 0386 / suvi.vanhakyla@evl.fi)

OHJEVIDEO ILMOITTAUTUMISESTA: kesto 6 min. Katso tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (huom: video on tehty vuonna 2022, joten jotkut näkymät ilmoittautumissivustolla voivat hiukan poiketa videolla esitetystä. Ilmoittautuminen toimii kuitenkin samoin.)

Ilmoittautuminen asiointipalvelussa

Riparille ilmoittautuminen tehdään yhdessä huoltajan kanssa Vantaan seurakuntien asiointipalvelun kautta. Kun palvelua käyttää ensimmäistä kertaa, sinne kirjaudutaan vahvan tunnistautumisen kautta verkkopankkitunnuksilla/mobiilivarmenteella ja huoltaja luo ilmoittautumisjärjestelmään käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Rekisteröityessä luotua käyttäjätunnusta ja salasanaa tarvitaan myöhemmin rippikoulun maksamisvaiheessa. Pitäkää ne siis tallessa!

Huomioita ilmoittautumiseen

Keskustele ensin huoltajiesi kanssa riparivaihtoehdoista. Pyri valitsemaan eri ajankohtina olevia ripareita (hiihtoloma, pääsiäinen, alkukesä, keskikesä, loppukesä). Valitse vähintään viisi riparia, joihin mieluiten osallistuisit. Useammankin voi valita, mutta vähintään viisi on valittava, jotta ilmoittautumisessa pääsee etenemään. Emme voi taata, että pääset ensimmäiseksi valitsemaasi ryhmään. Pääset jollekin riparivaihtoehdoista, jotka valitset ilmoittautuessasi.

Toiveet omasta ryhmästä

Jos ripariryhmän valintaan on erityisiä perusteita (esim. SM-tason harrastukset), kirjaa tiedot kohtaan lisätietoja tai ota yhteyttä riparityöntekijöihin. HUOM: voimme huomioida vain hyvin painavat perustelut, sillä seurakunnassamme on noin 300 riparilaista vuosittain!

Jos nuoren elämässä on jotain haasteita (esim. sairaus, oppimisen haasteet, koulukiusaaminen tms.), ripariohjaajien olisi hyvä tietää niistä. Riparilla halutaan turvata nuoren hyvinvointi. Vastatkaa "kyllä" ilmoittautumislomakkeella aiheesta esitettyyn kysymykseen, niin teihin ollaan yhteydessä ennen lopullista ryhmäjakoa. Tällöin nuoren tilanne voidaan ottaa huomioon ryhmäjakoa tehdessä. Kaikilla ripareilla nuoren tarpeita huomioidaan mahdollisuuksien mukaan. Tukea riparin käymiseen on mahdollista saada. Cityriparilla tai Vantaan seurakuntien erityisen tuen riparilla nuoren tarpetia voidaan huomioida yksilöllisemmin.

Kaverikoodin käyttö

Jos haluat kaverisi kanssa samalle riparille, käytä ilmoittautumissessa kaverikoodia. Alla ohjeet kaverikoodin käyttöön:

1. Kaverikoodia voi käyttää yhteensä kolme henkilöä! Sopikaa kaveriporukan kesken teille kaikille sopivat 5 riparivaihtoehtoa.
  2. Valitkaa, kuka kaveriporukasta (max. kolme henkilöä) ilmoittautuu ensimmäisenä. Hän tekee ilmoittautumisen normaalisti.
  3. Ilmoittautumisen jälkeen huoltajalle tulleesta vahvistussähköpostista löytyy kaverikoodi. Anna tämä koodi yhdelle tai kahdelle kaverillesi.
  4. Muut kaveriporukasta ilmoittautuvat riparille käyttäen kaverikoodia. Valitse ilmoittautumisessa kohta ilmoittaudu kaverikoodilla, jolloin lomakkeelle ilmestyy paikka, johon kaverikoodi kirjoitetaan.
  5. Kun kaverikoodi on kirjoitettu ilmoittautumislomakkeelle, ohjelma valitsee automaattisesti samat riparivaihtoehdot, kuin ensimmäisellä ilmoittautujalla. Älä muuta valintoja!
  6. Nyt ohjelma ohjaa kaverikoodin henkilöt automaattisesti samaan ryhmän ryhmäjakoa tehdessä.

HUOM: Jos asut kaverisi kanssa eri Vantaan seurakuntien alueilla (esim. Vantaankoski ja Hämeenkylä), ilmoittautukaa riparille molempiin seurakuntiin. Ilmoittautuminen tehdään erikseen kuhunkin seurakuntaan. Saatte riparipaikan jommasta kummasta seurakunnasta.

Mistä ja milloin oman ryhmän saa tietää?

Ripariryhmien jako tehdään vasta ilmoittautumisajan päätyttyä. Ilmoittautumisjärjestyksellä tai -nopeudella ei siis ole merkitystä! Kaikki ilmoittautumisaikana ilmoittautuneet ovat samalla viivalla.

Tiedot ripariryhmäjaosta ilmoitetaan marraskuun alkupuolella. Tieto omasta ripariryhmästä lähetetään huoltajan sähköpostiosoitteeseen sekä nuorelle tekstarilla. Viestimme huoltajille sähköpostitse myös muissa ripariasioissa. Huolehdi siis, että ilmoittatumisessa huoltajan sähköpostitiedot ovat oikein!

HUOM: Jos käyt riparisi jossain muualla kun Vantaalla, ilmoittaudu mukaan vain riparin alkujaksolle Ripari muualla-ryhmään. Ilmoittautumislinkki on sivun alaosassa.

Täytä kaikki tiedot huolellisesti ilmoittautumista tehdessä!

ILMOITA NUORI RIPARILLE TÄSTÄ LINKISTÄ!

JOS NUORI KÄY RIPARIN JOSSAIN MUUALLA KUIN VANTAALLA,

ILMOITA NUORI RIPARI MUUALLA-RYHMÄÄN TÄSTÄ LINKISTÄ!

// ]]>