Perhekerhot, vauvakahvila ja ensivauvat.

Perhekerhoissa on mahdollisuus kohdata muita lapsiperheitä, keskustella ja jakaa asioita ja kuulumisia. Perhekerhojen toiminta on kaikille avointa. Niihin koko perhe voi osallistua yhdessä, lapset aikuisen kanssa. Lapset ovat oman aikuisen vastuulla. Lapsille on hyvä ottaa mukaan sisätossut.

Vauvakahvilassa vaihdetaan kokemuksia vauvaperheen arjesta kahvikupin ääressä. Rennosti, vauvojen ehdoilla, jutellen, laulellen ja lorutellen. Tervetuloa äidit, isät ja vauvat.

Ensivauva-ryhmässä kokoontuvat vanhemmat alle puolivuotiaiden vauvojen kanssa. Ryhmä on kiinteä ja keskustelun aiheet syntyvät arjen tarpeista ja iloista, loruttelun ja laulelun lomassa.

Miten perhekerhoon?

Mukaan pääsee ilman ikärajoitusta tai ennakkoilmoittautumista. Jokainen kokoontuminen on ainutkertainen.

Hakunilan seurakunnan perhekerhot tarjoavat lapsille seuraa ja toimintaa sekä aikuisille vaihtelua ja vertaistukea arkeen. Hakunilan kerhossa pidetään pieni hartaushetki, leikitään ja askarrellaan. Länsimäen kerhossa on avoin muskari klo 10. Kaikissa kerhoissa lauletaan, leikitään ja nautitaan yhdessäolosta, keskustellaan ja kahvitellaan. Täällä, aamukahvin ääressä, saadaan uusia ystäviä ja leikitään kivoja leikkejä.

Mukaan voi saapua silloin kun itselle sopii. Kerhotoiminta on maksutonta, mutta kahvittelusta/ruuasta peritään pieni maksu, 1- 2 e/perhe.

Missä perhekerhot ja vauvakahvila kokoontuvat?

Kevät 2024

Kerhot ovat avoinna myös hiihtolomaviikolla, vko 8 (ei muskaria)

• Vauvakahvila maanantaisin Hakunilan kirkolla, yläkerrassa. Klo 12-14 vaihdetaan kokemuksia vauvaperheen arjesta kahvikupin ääressä rennossa tunnelmassa, vauvojen touhuilua ihaillen. Iloista loruttelua ja lauluja, vertaistukea vanhemmuuteen. Vauvakahvilassa on tarjolla lounas klo 12 alkaen.
  • Keskiviikoisin perhekerho klo 9–12 Hakunilan kirkon yläkerrassa, tule silloin kun sinulle sopii. Päivän aikana ehdimme sytyttää kynttilän hartaushetkessä (noin klo 10), askarrella, laulella, kahvitella ja tietysti leikkiä. Mikro on käytettävissä ruuan lämmitykseen.
  • Perjantaisin perhekerho Länsimäen kirkolla klo 9-12. Leikkejä, mukavaa yhdessäoloa ja aamukahvit. Muskaripäivinä yleensä myös lounas tarjolla. Mikro on käytettävissä ruuan lämmitykseen. Iloinen perheiden muskari klo 10. Muskari on maksuton ja kaikille avoin. Muskaria ei ole 23.2., 8.3., 22.3 ja 29.3..
  • Lapsiperheiden iltakerho keväällä tiistaisin Kolohongan kerhotilassa (Pohjolantie 2, Itä-Hakkila) klo 17-19. Rentoa yhdessäoloa, lasten leikkejä ja iltapala tarjolla klo 17.30 alkaen. Viimeinen kerta 23.4.

Varhaiskasvatuksen ohjaaja Birgitta ja lastenohjaajat Liisa, Anna ja Eija toimivat kerhoissa vetäjinä. Sähköpostit heille ovat muotoa etunimi.sukunimi(at)evl.fi

Ensivauvat ja Vauva tulossa

Ensivauva -ryhmä äideille, isille ja vauvoille.

Hakunilan kirkon kerhotilassa, Hakunilantie 48, 2.krs.  klo 13-14.30. Ilmoittautumiset ryhmään Birgitalle.

Keväällä 2024 aloittaa ryhmä 23.1.- 19.3.
Vanhemmaksi tuleminen on kasvamista uuteen rooliin. Kasvussa on iloa ja onnea, mutta myös hämmentäviä ja ristiriitaisia tunteita. Tule jakamaan kokemuksiasi äidiksi tai isäksi tulemisesta yhdessä toisten kanssa.  Ryhmä on tarkoitettu ensimmäisen lapsensa saaneille vanhemmille, joiden vauvat ovat ryhmän alkaessa noin alle 6 kuukauden ikäisiä. Tarjoilua euron hintaan.

Vauva tulossa-ryhmä

Seuraava ryhmä on torstaisin 15.2.-14.3. klo 17.30-19 yhteistyössä Tikkurilan seurakunnan kanssa, kokoontumiset Tikkurilan kirkolla. Viisi tapaamista, jossa voit purkaa iloa ja jännitystä uuden elämänvaiheen alkaessa. Olet tervetullut yksin tai kumppanisi kanssa.

Ilmoittautumiset ja tiedustelut: varhaiskasvatuksen ohjaaja Birgitta Karjalainen 050 523 4051, birgitta.karjalainen@evl.fi

YouTube-video

varhaiskasvatuksen ohjaaja
Hakunilan seurakunta
Hakunilantie 48
01200 Vantaa

Olen työskennellyt Hakunilan seurakunnassa vuodesta 2001 lähtien laaja-alaisesti varhaiskasvatuksen parissa.

Minulta voit kysyä päiväkerhosta, perhekerhoista, Kolohongan iltapäiväkerhosta sekä päivähoidon yhteistyöhön liittyvistä asioista. Keväällä 2018 aloitin ensiäidit-ryhmän työparini kanssa ja olen siitä todella innoissani.

Olen myös viiden lastenohjaajamme esihenkilö ja minulle voit antaa palautetta, yhteistyötoiveita ja ideoita toimintaamme liittyen.

Kevyt

tuulahdus

SE ON SUOJELUSENKELISI

siitä tiedät, että kaikki on hyvin - nyt ja aina