Lähikuva, jossa arkkua kannetaan.

HautajaisetHelppo lukea

Näiltä sivuilta löydät ohjeet ajan varaamiseen hautajaisiin vantaalaiselle vainajalle.

Hautajaiset tulisi toimittaa 2—3 viikon kuluttua siitä, kun olet saanut hautausluvan. Hautauslupa on asiakirja, jonka lääkäri toimittaa hautausmaan toimistoon. Seurakuntasi auttaa sinua hautajaisten järjestämisessä.

Vantaan seurakuntien hautausmaat

Vantaan seurakuntayhtymällä on neljä hautausmaata: Helsingin pitäjän kirkonkylässä, Ruskeasannassa, Hämeenkylässä ja Korsossa. Lisäksi Honkanummen hautausmaalla on tunnustukseton hauta-alue.

Hautaustoimiston yhteystiedot

Voit hoitaa lähes kaikki hautajaisiin liittyvät varaukset Vantaan seurakuntien hautausmaan toimistosta.

Puhelin: 09 830 6220 (arkisin klo 9—15)
sähköposti: vantaa.hautaustoimi@evl.fi
Pappilankuja 5, 01510 Vantaa (Pyhän Laurin kappelin vieressä).

Yksityiseltä hautaustoimistolta arkku ja kuljetus

Seurakuntien hautausmaan toimisto hoitaa eri asioita kuin yksityinen hautaustoimisto. Yksityinen hautaustoimisto auttaa esimerkiksi arkun ja uurnan valinnassa ja hoitaa vainajan pukemisen ja kuljetuksen.

Ajan varaaminen verkossa

Voit varata ajan siunaus- ja muistotilaisuuteen myös verkossa. Verkkopalvelusta näet lisäksi vapaana olevat papit. Siunaustilaisuus toimitetaan kirkossa tai kappelissa.

Huomaathan, että  Honkanummen kappeli ei kuulu Vantaan seurakuntiin. Jos haluat varata ajan Honkanummen kappeliin, soita Helsingin seurakuntien varauspalveluun 09 2340 6000.

Siirry ajanvaraukseen verkossa tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Katso Emilia-papin video: Miten hautajaisissa toimitaan?

Tietoa muslimien hautaamisesta

Hautaukseen liittyvät maksut