Tukea surussa

On hyvä, jos surussa rinnalla on ihminen, jonka kanssa voi jakaa tunteitaan. Seurakunnan työntekijät, erityisesti papit ja diakoniatyöntekijät, voivat olla rinnalla kulkijoita myös surun kohdatessa.

Sururyhmissä voit keskustella muiden läheisensä menettäneiden kanssa kuolemaan ja suruun liittyvistä kokemuksista ja ajatuksista. Sururyhmän toiminta perustuu vertaistukeen ja ryhmäläisten keskinäiseen luottamukseen. Ryhmä kokoontuu säännöllisesti kuudesta seitsemään kertaan. On todettu, että sururyhmä auttaa parhaiten, jos läheisen menetyksestä on ryhmän alkaessa kulunut jo muutama kuukausi.

Tiedustelut ja ryhmiin ilmoittautumiset: pastori annaelina.makilampi@evl.fi tai p. 050 523 6308
Voit ottaa myös yhteyttä diakonia.tikkurila@evl.fi

Jos et halua jakaa ajatuksiasi ryhmässä, voit halutessasi varata keskusteluajan kahden kesken diakoniatyöntekijän kanssa.

Tietoa työikäisten leskien vertaistukiryhmistä pääkaupunkiseudulla löydät Nuorten leskien sivuilta.

Sydän symboloi surua

Seurakuntapastori
Tikkurilan seurakunta

Olen Tikkurilan seurakunnan diakoniapappi. Yleisten papin tehtävien lisäksi vastuullani on erityisesti sururyhmien koordinoiminen ja ohjaaminen. Minuun voit olla yhteydessä myös silloin, kun haluat keskustella kahden kesken omasta elämästäsi. Kohtaan sinut hyväksyvästi ja arvostavasti.

Haluan rakentaa yhdenvertaista, oikeudenmukaista ja turvallista seurakuntaa, jossa ihan jokainen tuntee olonsa tervetulleeksi sellaisena kuin on. On suuri lahja, että saan pappina kulkea mukana elämän merkittävissä hetkissä.

Rentoudun hyvien keskustelujen ja kahvikupillisten äärellä. Nautin myös tanssimisesta, erityisesti salsa ja latinalaistanssit pistävät liikkeelle kehon sekä mielen.