Kukkahoitosopimus

Helsingin pitäjän kirkon ja Ruskeasannan hautausmailla sijaitsevien hautojen hoidosta voi tehdä sopimuksen seurakunnan kanssa. Hoitosopimus on mahdollista tehdä yhdeksi tai viideksi vuodeksi kerrallaan. Haudan hallinta-ajan tulee olla voimassa koko hoitojakson ajan. Vuodelle 2024 sopimus on tehtävä 19.4.24 mennessä. Huomaathan, ettei pitäjän osastoille 18-19 voi tilata seurakunnan kukkahoitoa, koska haudoille on istutettu perennaa.

Haudalle voi valita 3, 5, 7, tai 9 kukan ryhmän. Suosittelemme uurnahaudoille ja yhden metrin levyisille arkkuhaudoille kolmen kukan ryhmää.

Hautausmaasta vastaava työnjohtaja valitsee haudan olosuhteisiin parhaiten sopivan kesäkukkalajin. Useina vuosina hoitohaudoilla on ollut esim. tarhabegoniaa, uudenguineanliisaa tai verenpisaraa.

Edellytyksenä hoitosopimukselle on, että muistomerkki on turvallisesti asennettu. Muistomerkin turvallisuudesta ja oikaisusta vastaavat omaiset.

Tiedustelut ja tilaukset

vantaa.hautaustoimi@evl.fi

Voit tilata haudan hoidon myös alla olevalla lomakkeella.

Tilaa tästä kukkahoito vuodelle 2024Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Hautojen hoito -hinnastoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tästä voit tarkistaa tilausta varten hautatunnuksen ja haudan hallinta-ajan voimassaolon.