Rippikoulu

Rippikoulussa eli riparilla nuori pääsee pohtimaan uskoon ja elämään liittyviä kysymyksiä muiden nuorten, isosten ja seurakunnan työntekijöiden kanssa. Uudet kaverit, tiivis ryhmähenki ja yhdessä toimiminen tekevät riparista ainutkertaisen kokemuksen, jota muistellaan pitkään. Riparin jälkeen nuoret voivat tulla mukaan seurakunnan isostoimintaan.

Vantaankosken seurakunnassa järjestetään vuonna 2024 ripareita hiihtolomalla, pääsiäisenä ja kesällä. Vaihtoehtoina on päiväripareita eli cityripareita, yhdistelmä-ripareita sekä perinteisiä viikon rippileirejä.

Kaikki tiedot Vantaankosken rippikouluista ja ilmoittautumisesta ovat Vantaanriparit-sivustolla. Sivustolle pääset tästä.

Aikuisrippikoulu

Rippikoulun voi käydä myös aikuisena, koskaan ei ole liian myöhäistä.

Aikuisrippikoulua toteutetaan Vantaankosken seurakunnassa yksityisrippikouluna, ryhminä tai verkkorippikouluna.

Lisätietoja aikuisrippikoulusta saat painamalla tästä.

Rippikoulutyön toimisto
Rajatorpantie 8 (Myyrmäen Virtakirkko)
PL 13, 01601 Vantaa

Nuorisotyönohjaaja
Vantaankosken seurakunta

Myös WhatsApp!

Mun nimi on Suvi ja työskentelen Vantaankosken seurakunnassa rippikoulun jälkeisessä nuorisotyössä. Työpäiviä täyttää muun muassa isoskoulutus, nuortenillat, leirit sekä kouluyhteistyö. Vapaapäiviä sen sijaan täyttää kansanmusiikki, (penkki)urheilu sekä omasta englanninbulldoggista haaveilu. Mukava tutustua!

Pappi, rippikoulutyö
Vantaankosken seurakunta

Olen Margit Helin, Vantaankosken rippikoulutyön pastori. Nuorten keskuudessa olen saanut lempinimen Rippimamma, pidän tätä lempinimeä suuresti arvossa.

Minut on vihitty papiksi vuonna 2012 ja Vantaankoskella olen työskennellyt vuodesta 2014. Pidän valtavasti työstäni, minulla on ilo työskennellä monenlaisten ihmisten kanssa. Työhöni kuuluu erilaiset toimitukset, messut ja hartaudet, mutta erityisesti seurakuntamme rippikoulujen järjestäminen, kehittäminen ja ripareiden pitäminen. Nautin kovasti työstä nuorten parissa, siinä oppii aina jotain uutta!