Näkövammaisille

Näkövammaistyössä voit osallistua seurakunnan toimintaan ja saada vertaisseuraa näkövammaisuuteen liittyen erilaisissa tilaisuuksissa, jumalanpalveluksissa ja ryhmissä. Tukenasi toimii vammaistyöntekijöitä ja vapaaehtoisia.

Tilaisuuksiimme voit tulla yksin tai tutun kaverin kanssa.
Olet lämpimästi tervetullut kaikkeen toimintaamme mukaan!

Näkövammaistyön toimintaa

Näkövammaistyön toiminnasta saat tietoa  tästä näkövammaistyön kevättiedotteesta.  Jos haluat itsellesi näkövammaistyön tiedotteita, ota yhteyttä kristiina.tuohimaa@evl.fi tai 050 381 8758.

Kirkko ja kaupunki-äänilehti

Kirkko ja kaupunki-äänilehti ilmestyy nimellä Kirkkovansetti. Äänilehteä lukevat vapaaehtoiset lukijat. Äänilehteä voi tilata, jos näkövamman haitta-aste on vähintään 50 %. Se ilmestyy luetus-kuuntelujulkaisuna eli verkon kautta tilattavana tai CD-levynä. Kirkko ja kaupunki äänilehteä voi tilata Näkövammaisten liitosta sähköpostitse lehtitilaukset@nkl.fi tai puhelimitse 09 3960 4656 (ti-to klo 9-15)

Työntekijät:

Vantaan seurakunnat
Kristiina Tuohimaa, vammaistyön hankekoordinaattori
sähköposti: kristiina.tuohimaa@evl.fi

Helsingin seurakunnat
Marja Leena Kallio, diakoni
puh. 09 234 02 549
marjaleena.kallio@evl.fi

Espoon seurakunnat
Minna Martiskainen, diakoni
puh. 040 734 77 15
minna.martiskainen@evl.fi

Vammaistyön hankekoordinaattori
Seurakuntatyön erityispalvelut
Asematie 12a
01300 Vantaa

Olen vammaistyön hankekoordinaattori 31.12.2025 saakka. Kehitysvammaistyön diakonin sijaisena toimii Sami Suhonen.

Ota rohkeasti yhteyttä kaikenlaisissa asioissa.