Hämeenkylän kirkon hautausmaa

Uurnalehto, muistolehto

Hämeenkylän kirkon hautausmaa.

Auratie 3, 01630 Vantaa

Hautausmaa on auki ympäri vuorokauden.

Hämeenkylän kirkon hautausmaan hautapaikat varataan hautausmaan toimistosta. Hautausmaan toimisto palvelee arkisin klo 9-15 hautajaisvarauksissa p. 09 8306 220.
Sähköpostiosoite on vantaa.hautaustoimi@evl.fi ja verkkoasiointipalveluun pääsee osoitteessa: asiointi.vantaanseurakunnat.fi.

Hämeenkylän kirkon uurnahautausmaa on maisema-arkkitehti Gretel Hemgårdin suunnittelema ja se sijaitsee aivan kirkon vieressä koivujen katveessa. Hautausmaa on otettu käyttöön vuonna 1993. Vuonna 2021 hautausmaan R-osastoa uudistettiin rakentamalla alueelle sirottelualue ja holvihautoja. Vuonna 2023 hautausmaalle pystytettiin kuolleiden lasten muistomerkki. Muistolehto ja uurnahautapaikat ovat kaikki jo käytössä. Hautausmaalle haudataan vain vantaalaisia tai joskus Vantaalla asuneita vainajia.

Hämeenkylän kirkon hautausmaan uurnasukuhautoihin ja sirottelualueelle voidaan haudata vain sulan maan aikana. Holvihautaan voidaan haudata myös talvisin.

Hämeenkylän kirkossa pidettävään hautaan siunaamiseen toivomme omaisten valitsevan kantokahvallisen arkun. Siunaustoimituksen jälkeen arkun siirtäminen hautausautoon helpottuu. Suosittelemme hautauksiin hautaustoimen tarjoamaa lainauurnaa.

Nimilaattatilauksen ohjeet saa hautausmaan toimistosta.

Nimimuurin Valoon-lintuveistoksen sekä muualle siunattujen, Karjalaan jääneiden muistomerkin ja kuolleiden lasten muistomerkin on suunnitellut kuvanveistäjä Jorma Lehtonen.