Lastenkirkko on lasten oma hetki messun aikaan

Sunnuntaisin, viikoittain, 14.1-28.4.2024 välisenä aikana klo 10 messun yhteydessä Pienten paikassa Tikkurilan kirkolla, Asematie 12 a.

Ei 24.3, silloin perheet ovat tervetulleita Palmusunnuntain perhemessuun Tikkurilan kirkkoon klo 10.

Lastenkirkko on lasten oma hetki. Lastenkirkossa lauletaan, leikitään, kerrotaan Raamatun kertomuksia, rukoillaan ja väritellään. Olemme pienen hetken yhdessä ja ihmettelemme elämää.

Lastenkirkonohjaajina toimivat koulutetut vapaaehtoiset.

Kirkkoon tullessa perhe voi mennä yhdessä messuun. Lasten oma tuokio alkaa Pienten paikassa päivän rukouksen jälkeen. Lastenkirkko päättyy ehtoollisen alkaessa, jolloin lapset tulevat takaisin messuun. Lisätiedot maaret.hirvensalo@evl.fi tai 050 572 2811.

Kuvassa Maaret

varhaiskasvatussihteeri
Tikkurilan seurakunta
PL 69
01301 Vantaa

Varhaiskasvatussihteerinä Tikkurilan seurakunnassa organisoin katsomuskasvatusyhteistyötä päiväkotien kanssa. Sitä toteutan yhdessä lastenohjaajien, pappien ja kanttoreiden kanssa. Katsomuskasvatusyhteistyöstä voit lukea lisää tästä. Päiväkodit löytävät aiheesta lisätietoa tästä.

Lastenkirkot messun yhteydessä ovat myös osa työtäni. Lastenkirkonohjaajina toimivat koulutetut vapaaehtoiset. Lisäksi työhöni kuuluvat muut, erilaiset työtehtävät lasten ja perheiden toimintaa suunnitellessamme ja toteuttaessamme.

Olen ollut töissä Tikkurilan seurakunnassa yli kymmenen vuotta. Välissä sijaistin yhden vuoden myös Vantaan seurakuntayhtymässä kehitysvammaistyön diakonia.

Tykkään tehdä töitä täällä! Ilmapiiri on mukava, rento ja kannustava.

Vapaa-ajalla iloa tuovat luonto ja liikunta, perhe, ystävät, lukeminen ja elokuvat.