PÄIVÄKOTI- JA KOULUYHTEISTYÖ

Seurakunta tekee yhteistyötä päiväkotien ja koulujen kanssa huomioiden Kumppanuuden korien erilaiset sisällöt.

Seurakunta tukee mielellään päiväkodin ja koulun katsomuskasvatusta sekä tutustuttaa lapsia kristilliseen kulttuuriin. Vuonna 2024 jatkuvat kirkkokierrokset, joihin voivat osallistua kaikki lapset katsomuksesta riippumatta. Niissä tutustutaan kirkon arkkitehtuuriin, taiteeseen, esineistöön ja musiikkiin. Kirkossa lapset saavat katsella, kuunnella, koskettaa, haistaa ja maistaa. Lapset voivat ottaa uuden tiedon vastaan kaikin aistein.

Jos haluatte osallistua kirkkokierroksiin keväällä 2024, otattehan yhteyttä, etsitään yhdessä sopiva aika.

Lapsen oikeuksien päivän-konsertit lapsen oikeuksien viikolla Hakunilan kirkossa. Siina ja Taikaradio-Duon vauhdikas konsertti laulattaa ja leikittää lapsia tutuilla, iloisilla lauluilla. Konsertti sopii kaikille. Ilmoittautumiset Birgitalle.

Kirkkohetkissä tutustumme kristilliseen kulttuuriimme. Nämä hetket sisältävät hartaudellisia elementtejä, kuten lasten virsiä ja rukouksia. Kevätkauden tulevista kirkkohetkistä tiedotamme päiväkoteihin sähköpostilla.

Pääsiäiskirkot Länsimäen kirkossa pe 15.3., ma 18.3. ja ti 19.3. klo 9.30

Pääsiäiskirkot Hakunilan kirkossa  ke 20.3. ja to 21.3. klo 9.30

Toivotamme teidät lämpimästi tervetulleiksi kirkoillemme, ilolla jatkamme varhaiskasvatuksen kumppaneina kanssanne. Kirkkohetkiin ilmoittautumiset Birgitalle, birgitta.karjalainen@evl.fi.

Hakunilan seurakunnan omat videot löytyvät Lastenkirkon YouTubesta Hakunilan srk:n soittolistalta. Listalla kivoja videoita, mm jumppaa, musiikkia ja arvoituksia. Videoita löytyy myös Hakunilan seurakunnan YouTubesta/Lapsille ja Tubemuskarit

Lastenkirkon YouTubessa on paljon kivoja kertomuksia ja muskareita.

Lastenkirkko.fi sivustolla on hauskaa puuhaa, tehtäviä, lauluja ja pieniä hartauksia.

”Lapsella on oikeus leikkiin turvattuun, syliin lämpimään ja kasvuun varjeltuun.
Lapsella on oikeus rauhaan, elämään, lepoon levolliseen, hämmästelyyn herkimpään.

Lapsella on oikeus kotiin suojaavaan, vanhempien läsnäoloon hoitavaan.
Lapsella on oikeus juuriin vahvoihin, joista kasvaa siivet maailmamme myrskyihin...

(Jukka Salminen)

Hakunilan seurakunnassa päiväkotiyhteistyöhön liittyviin kysymyksiin vastaa varhaiskasvatuksen ohjaaja Birgitta Karjalainen, puh. 050 523 4051, birgitta.karjalainen@evl.fi

Koulu- ja oppilaitosyhteistyön yhteyshenkilönä Hakunilassa on pappi Tiina Palmu tiina.palmu@evl.fi,  puh. 050 356 5715