Tervetuloa Walk in Terapiaan Vantaalla!

Ilmaista ja anonyymiä, mielen hyvinvointia tukevaa matalan kynnyksen mielenterveysapua kaikille alle 30-vuotiaille. Varaa aika alta tai ilmesty paikalle.

Walk in Terapia -tapaamisessa saat päättää, mistä puhut. Apu sopii esimerkiksi elämän solmukohtien, kriisien, haasteiden, elämän suunnan pohtimisen, oma identiteetin, ihmissuhteiden tai vaikkapa tunne-elämän kysymysten käsittelyyn.

Katso ajat, paikat tai varaa aika!

Walk in terapia Vantaalla

Maanantaisin klo 15–18

Varaa aika Korson kirkon Walk in TerapiaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai ilmesty paikalle.

Tiistaisin klo 12–15

Varaa aika Ohjaamon Walk in Terapiaan Linkki avautuu uudessa välilehdessätai ilmesty paikalle.

Keskiviikkoisin klo 14–18 (alkaen 4.10.2023)

Varaa aika Koivukylän Walk in Terapiaan Linkki avautuu uudessa välilehdessätai ilmesty paikalle.

Torstaisin klo 16–19

Varaa aika Tikkurilan kirkon Walk in TerapiaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai ilmesty paikalle.

Voit varata ajan ennakkoon, mutta voit tulla paikalle myös ilman ajanvarausta.

Auttaako Walk in terapia minua?

Voit tulla Walk in terapiaan puhumaan mieltä painavista asioista ja huolista, esimerkiksi ahdistuksesta, ihmissuhteista, yksinäisyydestä tai tulevaisuudensuunnitelmista.

Jo yksi tapaamiskerta voi riittää. Voit tulla myös uudestaan.

Mitä on Walk in terapia?

• Ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa käynti kerrallaan. Etsimme sinun voimavarojasi ja vahvistamme niitä yhdessä.
  • Voit tulla anonyymina. Emme kirjaa mitään mihinkään järjestelmään.
  • Palvelu on tarkoitettu kaikille alle 30-vuotiaille. Voit olla kotoisin mistä vain, myös muut kuin vantaalaiset ovat tervetulleita!
  • Terapiassa ei ole kyse uskonnosta tai hengellisyydestä. Voit tulla terapiaan, kuulut kirkkoon tai et.
  • Voit saada apua, vaikka olisit jonossa mielenterveyspalveluihin.
  • Voimme tarvittaessa ohjata sinua saamaan lisäapua.
  • Walk in terapiassa terapeutteina toimivat lyhytterapeuttiopiskelijat ja seurakuntien koulutetut työntekijät. Opiskelijoilla on takanaan riittävä määrä opintoja asiakastyöhön, eli ovat päteviä auttajia.
Keltaisella pohjalla Walk in terapia-logo, ja Vantaan walk in terapia-päivystykset syksyllä 2023
Vantaan walk in terapia-päivystykset syksyllä 2023

Kasvatuksen asiantuntija
Seurakuntatyön erityispalvelut
Vaihde 09-83061
Asematie 12 a
01300 Vantaa

Koordinoin Vantaan seurakuntien varhaiskasvatus-, nuoriso- ja rippikoulutyötä, ja kokoan kasvatuksen eri työntekijäryhmiä yhteisiin tapahtumiin, koulutuksiin ja prosesseihin. Olen mukana järjestämässä myös erityisryhmien rippikouluja.

Minuun voit olla yhteydessä jos sinulla on kysyttävää seurakuntien kasvatustyöstä tai haluat tehdä yhteistyötä varhaiskasvatus- ja nuorisotyöhön liittyen.

Erityisnuorisotyönohjaaja
Korson seurakunta
Merikotkantie 4
01450 Vantaa

Työskentelen Korson seurakunnan nuorisotyössä. Teen yhteistyötä alueen toimijoiden kanssa, ja minuun voitkin törmätä paitsi seurakuntamme Nuortenkulmassa, myös mm. Korson alueen kouluilla ja nuorisotaloilla.

Jos kaipaat luotettavaa aikuista, jonka kanssa puhua pienestä pulmasta tai suuremmastakin solmusta elämässäsi, ota rohkeasti yhteyttä! Tavoitat minut myös Whatsappilla.

Johtava kasvatuksen viranhaltija
Korson seurakunta
Merikotkantie 4
01450 Vantaa
vastaava nuorisotyönohjaaja
Tikkurilan seurakunta
PL 69
01301 Vantaa

Tavoitat minut myös WhatsAppissa.

Olen Tikkurilan seurakunnassa vastaavana nuorisotyönohjaajana. Työhöni kuuluu palvelukokonaisuuden Varhaisnuoret - Nuoret aikuiset toiminnan koordinoiminen ja lähiesimiestehtävät. Käytännössä osallistun myös rippikouluihin, hieman ryhmänohjaajakoulutuksiin, kouluikäisten sekä nuorten aikuisten toimintaan.

Tapaan työssäni paljon verkostojen kautta alueella nuorten parissa työskenteleviä ihmisiä. Ota rohkeasti yhteyttä!

Oppilaitosdiakoni
Seurakuntatyön erityispalvelut
Asematie 12a
01300 Vantaa

Minut tavoittaa arkisin parhaiten Vantaan alueen ammatillisista oppilaitoksista.

Työskentelen vantaalaisissa ammattioppilaitoksissa Variassa ja Mercuriassa. Työtilanteeni mukaan olen käytettävissä myös ammattikorkeakoulujen tarpeisiin. Minut tavoittaa parhaiten puhelimitse tai sähköpostitse ja reippaasti lähestymällä oppilaitoksen käytävillä.