Älä jää yksin – tule Walk in terapiaan

Hei sinä alle 30-vuotias! Tule Walk in Terapiaan: se on maksutonta ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa. Terapian järjestää kirkko Vantaalla, eli se ei kustanna sinulle yhtään mitään.

Mitä on Walk in terapia?

Walk in terapia on ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa. Se tarkoittaa, että jos mieltäsi painaa jokin asia, etsimme yhdessä ratkaisuja, joilla pääset eteenpäin.

Milloin ja miten terapiaan pääsee?

Maanantaisin klo 15–18 Korson kirkolla.

Varaa aika Korson kirkon Walk in TerapiaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai ilmesty paikalle.

Jos et halua tulla paikan päälle, voit varata myös etävastaanoton. Etävastaanoton voit varata yllä olevasta varauslinkistä.

Kenelle Walk in terapia on tarkoitettu?

Kaikille alle 30-vuotiaille.

Mitä Walk in terapia maksaa?

Ei mitään sinulle! Walk in terapian tarjoavat Vantaan seurakunnat.

Olen jo käynyt Walk in terapiassa tai terapiassa muualla. Voinko silti tulla?

Voit tulla. Walk in terapiassa voit käydä yksi tapaaminen kerrallaan, mutta voit myös tulla uudestaan. Joskus yksi kerta auttaa, joskus tarvitaan useampia kertoja.

Voit tulla käymään myös, vaikka kävisit terapiassa jossain muualla.

Entä jos maanantait eivät sovi minulle?

Walk in terapiaa järjestetään tiistaisin Tikkurilassa Ohjaamossa, keskiviikkoisin Koivukylän avoimessa kohtaamispaikassa, sekä torstaisin Tikkurilan kirkolla.

Olen alaikäinen. Saavatko huoltajani tietää, että olen käynyt terapiassa?

Walk in terapiaan voit tulla myös ilman, että terapeutti tietää koko nimeäsi. Voit myös käyttää nimimerkkiä.

Walk in terapiassa ei tehdä kirjauksia, eli tiedot käynnistä eivät tule näkyviin esimerkiksi terveydenhuollon järjestelmiin, joista huoltajat voisivat nähdä merkinnän käynnistä.

Keitä terapeutit ovat? Osaavatko he hommansa?

Walk in terapiassa terapeutteina toimivat lyhytterapeuttiopiskelijat. Heillä on siis asianmukainen koulutus antaa lyhytterapiaa ja he ovat sitoutuneet normaaleihin terapiaa koskeviin käytäntöihin.

Tarvitseeko uskoa Jumalaan, että voi tulla kirkolle terapiaan?

Ei tarvitse. Tarjoamme apua, koska kristittyinä haluamme auttaa kaikkia, jotka apua tarvitsevat.

Walk in terapiaa tehdään normaalien terapian käytäntöjen mukaisesti. Terapiassa ei ole uskonnollista pohjaa.

Jos haluat, terapiassa voi ottaa esille myös uskoon liittyviä mieltä painavia asioita. Sinulla on aina mahdollisuus määrittää, mistä asioista haluat terapeutin kanssa keskustella.

Jos kaipaat keskusteluapia nimenomaan uskoon liittyvissä kysymyksissä, voit varata keskusteluajan seurakunnan työntekijän; papin, nuorisotyönohjaajan, tai diakonin kanssa. Löydät tiedot Korson seurakunnan etusivun alaosasta uutisosion jälkeen.

Walk in terapian juuret ovat Kanadassa, josta se on rantautunut Suomessa ensin Tampereelle ja Helsinkiin, sieltä nopeasti Keravalle ja Vantaalle, ja yhä eteenpäin.

Tavoitteena on tuoda konkreettista apua nuorille ja nuorille aikuisille mielen hyvinvoinnin tueksi. Walk in terapian avulla voidaan tarjota matalan kynnyksen apua, ja kannatella mielenterveyspalveluihin jonottavia nuoria odotusaikana.

teksti Walk in-terapia
Ma klo 15-18 Korson kirkko, ti klo 12-15 Ohjaamo, ke klo 14-18 Koivukylä, to klo 16-19 Tikkurilan kirkko
Walk in terapia-päivystykset Vantaalla

Lisätietoja Walk in terapiasta antaa

Erityisnuorisotyönohjaaja
Korson seurakunta
Merikotkantie 4
01450 Vantaa

Työskentelen Korson seurakunnan nuorisotyössä. Teen yhteistyötä alueen toimijoiden kanssa, ja minuun voitkin törmätä paitsi seurakuntamme Nuortenkulmassa, myös mm. Korson alueen kouluilla ja nuorisotaloilla.

Jos kaipaat luotettavaa aikuista, jonka kanssa puhua pienestä pulmasta tai suuremmastakin solmusta elämässäsi, ota rohkeasti yhteyttä! Tavoitat minut myös Whatsappilla.