Haluaisitko auttaa apua tarvitsevaa lähimmäistä tai olla mukana järjestämässä seurakunnan tapahtumaa? Vapaaehtoistoiminnassa on monia mielekkäitä tehtäviä, joihin voit tulla mukaan.

Vuoden 2023 alusta Hämeenkylän alueelle laajenee Keikka-apu -toiminta. Anna aikaasi ja auta lähimmäistä vaikka kauppa- tai apteekkireisuulla.

Haluaisitko hyödyntää omaa osaamistasi vapaaehtoisena?

Voit toimia vapaaehtoisena oman valintasi mukaan kertaluontoisesti tai pidemmän aikaa. Ehdota myös rohkeasti uutta!

Järjestämme vapaaehtoisille perehdytyksen tehtäviin sekä koulutusta ja virkistystoimintaa.

Ilmoittaudu projektityön koordinaattori Jarkko Vähäsarjalle.

Voit löytää sinulle sopivan vapaaehtoistyön ja ilmoittautua mukaan täällä.

Vapaaehtoistehtäviä

• Etsimme käsityökerhon vetäjää Café Pähkinään. Useampi käsityöihminen on toivonut käsityökerhoa, joka kokoontuisi Café Pähkinän tiloissa Pähkinärinteessä. Kerhossa tehtäisiin käsitöitä, opittaisiin uusia taitoja ja seurusteltaisiin mukavassa porukassa.
  • Jumalanpalvelusavustajat eli kirkkoväärtit toimivat messuissa ja sanajumalanpalveluksissa tekstinlukijoina ja kolehdinkantajina sekä muissa avustustehtävissä. He voivat toimia myös ehtoollisenjakajina.

• Pyhäkoulunopettajina toimii seurakunnan vapaaehtoisia. Pyhäkoulua voi pitää kirkolla, kerhotilassa tai kotona. Tehtävässä voi toimia yksin tai parin kanssa.

• Lähimmäispalvelu on toisen ihmisen kuuntelemista, hänen kanssaan keskustelua ja tarvittaessa joissain käytännön asioissa, kuten ulkoilussa, auttamista. Lähimmäispalvelussa tuetaan usein yksinäisiä ihmisiä, mutta myös monet perheet ja maahanmuuttajat tarvitsevat tukea.

• Tarjoiluavustajia tarvitaan useissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa. Avustajat vastaavat muun muassa kirkkokahvituksista ja ovat mukana valmistamassa erilaisten tapahtumien ruokatarjoilua.

• Pienryhmien ohjaajat ohjaavat seurakunnan aikuisten ja senioreiden piirejä. Piireissä on mahdollisuus tutustua toisiin seurakuntalaisiin, saada tukea hengelliselle kasvulle, virkistyä ja oppia uusia taitoja.

Projektityön koordinaattori
Hämeenkylän seurakunta

Aikuistyö ja lähetystyö.

Terve! Olen Espoolainen nuorimies, nimeltäni Jarkko.

Ajauduin hyvässä johdatuksessa Vantaan puolelle töihin jalkapallopelien kautta. Minulle selvisi, että noin 8 kilometrin päässä kodistani on upea seurakunta täynnä hienoja ihmisiä.

Palvelen Hämeenkylän seurakunnassa nyt kolmatta vuotta ja olen kiitollinen, että saan olla juuri täällä töissä. Toimin projektityön koordinaattorina, mutta vastuualueina ovat myös lähetystyö, jota sain itsekin tehdä Mongoliassa urheilulähetystyön merkeissä, sekä vapaaehtoistyö. Monessa saan siis olla mukana, joten varmasti näemme! :)

Minulle saa ihan rohkeasti soittaa tai tulla juttelemaan.