Länsimäen kirkon historia

Kirkon vihkiäisjuhla marraskuussa 1986 oli merkittävä tapahtuma. Alueen asukkaat saivat tuolloin pitkään kaipaamansa seurakuntatilan. Se on yhä edelleen seudun ainoa pienimuotoisten konserttien pitopaikaksi soveltuva tila. Vihkiäisjuhlassa kirkko oli ääriään myöten täynnä.

Piispa Samuel Lehtosta vihkiäisjuhlassa avustivat lehtori Kaija Laalo-Lipponen, teologian tohtori Seppo Suokunnas, kirkkoherra Juhani Laitala, pastori Auvo Naukkarinen ja laitosmestari Veli Luhtala.

Vihkiäisiltana Länsimäen kirkossa järjestettiin iltakonsertti. Tilaisuudessa Jaakko Hietikko lauloi muun muassa sävelmiä Joonas Kokkosen säveltämästä oopperasta Viimeiset kiusaukset. Laulutaiteilijan lisäksi tilaisuudessa esiintyi Tuikut-opettajakuoro.