Toiminnan ihmisille

Olotila-kahvilan vapaaehtoinen

Olotila-kahvilat ovat vapaaehtoisten ylläpitämiä kohtaamispaikkoja, joihin voi tulla viettämään aikaa, vaihtamaan kuulumiset ja tietenkin nauttimaan virvokkeita ja pikku purtavaa nimellistä korvausta vastaan.

Vapaaehtoiset toimivat kahvilan henkilökuntana, keittävät kahvit, laittavat tarjolla olevat tuotteet esille ja kohtaavat kävijöitä.

Vantaankosken seurakunnan Olotilat toimivat Martinristissä (Martinlaaksonpolku 2) ma klo 11-13, Kivistössä Asukastila Rubiinissa (Rubiinikehä 2b) ti klo 11-13 ja Myyrmäen Virtakirkolla (Rajatorpantie 8) ke 11-13.

Vaatevarasto

Kivistön kirkolla toimii Vantaankosken seurakunnan vaatevarasto, josta tarvitsijat voivat hakea vaatteita veloituksetta. Vaatevarasto on auki kerran kuussa ja sopimuksen mukaan.

Vapaaehtoiset pitävät varaston kunnossa, järjestelevät vaatteita ja hoitavat vaatteiden jakelun.

Kerran kuussa kuukauden ensimmäisenä torstaina klo 10–12 vaatevarastossa on avoimet ovet.

Olotila-kahvilat

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori (diakonia)
Vantaankosken seurakunta
Rajatorpantie 8
01600 Vantaa

Olen Nataša Stambej, ja autan ihmisiä, jotka haluavat rakentaa parempaa maailmaa kanssamme - eli seurakuntamme vapaaehtoisia. Jos sinua kiinnostaa tukihenkilötyö, olotilakahvilatyö tai keikkapankkityö, ota yhteyttä. Jos vielä mietit, mitä voisit kanssamme tehdä, ota yhteyttä silloinkin! :)

Vapaaehtoistyö Vantaankosken seurakunnassa

Vaatevarasto

Vantaankosken seurakunta

Olen Auli, Kivistön alueen diakoni. Vantaankosken seurakunnassa olen työskennellyt jo melkein parikymmentä vuotta eri työtehtävissä. Diakoniatyö on upea duuni! Saan kulkea ihmisten rinnalla hetken matkaa heidän arjessaan. Olla kuuntelijana ja näköalojen antajana.