Eläkeläiskerhot

Tikkurilassa

Tikkurilan eläkeläiskerho Tikkurilan kirkolla, Asematie 12 a, joka toinen maanantai 11.9., 25.9., 9.10., 23.10., 6.11., 20.11. ja 4.12. klo 13.00 - 14.15. Kerhoa ohjaa rovasti Pirkko Yrjölä.

Ristipurossa

Ristipuron keskiviikkokerho kokoontuu kerran kuussa keskiviikkoisin 6.9., 4.10., 1.11. ja 13.12. klo 13.30 - 15 Ristipuron kerhohuoneistossa (Simonkyläntie 11, A-talo). Kerhoa ohjaavat Anja Kuusimurto ja Ilona Harrila-Nurmi.

Piirit

Vantaan kristillisten eläkeläisten raamattupiiri Tikkurilan kirkolla (Asematie 12 a), kokoontuu parittomien viikkojen keskiviikkoisin klo 13 alkaen 13.9., huoneessa Rakkaus.

Yhteiskristillinen laulu- ja rukouspiiri Tikkurilan kirkossa joka lauantai 26.8. alkaen klo 15.00 huoneessa Toivo.

Naisten rukouspiiri Tikkurilan kirkossa, joka perjantai 18.8. alkaen klo 18 huoneessa Martta.

Naisten raamattupiiri Tikkurilan kirkossa, joka maanantai klo 18 alkaen 21.8. huoneessa Martta, joillain kerroilla Usko.

Elävän veden virta – rukouspiiri Ylästön seurakuntatalolla (Lehtikummuntie 2) parillisten viikkojen maanantaisin klo 17.30, alkaen 21.8.

Raamatunlukupiiri Tikkurilan kirkossa maanantaisin klo 17.30, alkaen 18.9. (ei 6.11.) huoneessa Usko. Nyt lukemistona ovat apokryfikirjat. Vanhan testamentin apokryfit edustavat merkittävintä testamenttien välistä kirjallisuutta. Mukana on historiankirjoitusta, historiallisia novelleja, perinteistä ja uudenlaista teologista viisautta. Apokryfejä ei ole pidetty kirkoissa Raamatun varsinaisten Vanhan ja Uuden testamentin kirjoitusten arvoisina, mutta Jeesuksen aikaan ja Uuden testamentin kirjoittajille ne kuuluivat raamatullisiin kirjoituksiin ilman muuta. Luettaviin teksteihin johdattelee pastori Jaakko Hyttinen.

Uskon ytimessä on kristinuskon perusteiden tutkimista, uskon peruskurssi. Se on tarkoitettu yhteiseksi matkaksi, jolla voi olla mukana kokeneempana ja kokemattomampana, pohtimassa Jumalan ja maailman kysymyksiä, kyselemässä ja jakamassa. – Eikä moniin asioihin ole yhtä ainoaa oikeaa näkökulmaa. Uskon opin ja teologisen ajattelun ja kirkollisten tulkintojen historia on myös näkökulmien rikastumisen historiaa. Meillä on vahvana runkona luterilainen opetus, samalla kuljemme myös jumalanpalvelusvuoden mukana. Kurssi on tarkoitettu aikuisille, aikuisen uskon ja ymmärryksen kyselyksi – vaikka samaan aikaan tiedostamme, että Jeesus asetti lapsen ja lapsen luottavaisen turvautumisen myös aikuisen esikuvaksi. Kurssi on samalla pohjustusta mahdollisille vapaaehtoisvetoisille vastaaville ryhmille. Kokonaisuutta vetää past. Jaakko Hyttinen. Kokoontumiset perjantai-iltaisin Betanian kerhotilassa perjantai-iltaisin 22.9., 6.10., 20.10., 27.10., 17.11., 24.11., 1.12. ja 15.12. klo 18.

Tiedustelut aikuistyön pastori Jarkko Korhonen jarkko.korhonen@evl.fi puh. 040 626 2436.

Kuva: Aaron Burden/Unsplash ​

Pappi
Tikkurilan seurakunta

Olen ollut lähetyslentotyössä Afrikassa ennen paluuta Tikkurilan seurakunnan palvelukseen. Rukous on voimavara ja auttaa minua jaksamaan niin papin työssä kuin lentäjänä. Voit lukea lisää lähetystyöstä tästä ja Lähetyslentäjien eli MAF:n toiminnasta tästä.