Lähetystyö

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." Matt. 28:19-20

Lähetyskäskyn mukaisesti Hakunilan seurakunnassakin tehdään lähetystyötä. Sinä voit osallistua seurakunnan lähetystyöhön

• rukoilemalla lähetystyön ja lähettiemme puolesta
  • tulemalla mukaan lähetyspiireihin. Lähetyspiireissä saat tietoa lähetystyön ajankohtaisista asioista ja tapaat muita lähetystyön kannattajia. Niissä kuullaan myös kuulumisia lähetyskentiltä omilta nimikkoläheteiltämme, valmistellaan myyjäisiä (joiden tuotto ohjataan omille läheteillemme), tavataan vieraita ja tehdään pieniä retkiä.
  • tekemällä vapaaehtoistyötä esim. lähetysmyyjäisissä
  • osallistumalla keräyksiin.

Lähetyspiirit kokoontuvat parillisilla viikoilla torstaisin klo 18, vuoroin Länsimäen ja Hakunilan kirkoilla .

Katso päivämäärät "Kansainvälinen vastuu ja lähetys"- sivulta.

Ei ennakkoilmoittautumista. Tulethan vain terveenä.

HAKUNILAN SEURAKUNNAN NIMIKKOLÄHETIT OVAT:

Kia, Markus, Noomi, Lydia ja Sofia Syrjätie (SEKL).  He ovat siirtyneet marraskuussa 2020 Japaniin.

Syrjätiet seisovat ulkona Japanissa. Taustalla meri, silta ja vastarannalla kaupunkia.

Jos haluat tukea heidän työtään lahjoituksin, tilinumero on: OP FI14 5043 1920 0034 52       viite:21542

Keräyslupa

Luvan saaja: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry (0215273-7)
Rahankeräysluvan myöntäjä: Poliisihallitus
Luvan numero: RA/2021/1202
Myöntämisajankohta: 24.09.2021
Rahankeräyslupa nro. RA/2021/1202, voimassa 1.1.2022 alkaen toistaiseksi koko Suomessa Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Hakunilan seurakunnan nimikkolähetit Mongoliassa ovat olleet Ella ja Janne Henriksson Kylväjän kautta.

Ella ja Janne Henriksson ovat siirtyneet toiselle työkaudelleen Mongoliaan syyskuussa 2022.

Lahjoitukset tilille: FI57 4405 0010 0212 96

viite: 30 02584 40028

RAHANKERÄYSLUPA 2022 –

Luvan saaja: Lähetysyhdistys Kylväjä ry, ruotsiksi Missionsföreningen Såningsmannen rf
Luvan numero:  RA/2021/1495, Luvan myöntäjä: Poliisihallitus
Toimeenpanoaika ja -alue: Lupa on voimassa 1.1.2022 alkaen toistaiseksi koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Keväällä 2021 seurakuntamme teki päätöksen Katja Tynkkysen kutsumisesta uudeksi nimikkolähetiksemme Latinalaiseen Amerikkaan. Hän on Suomen Lähetysseuran palveluksessa.

Katja Tynkkynen istuu tuolilla. Tuolin nojalla intiaanikansojen huopa.

Kuva: Sami Mannerheimo

Alla hänen tervehdyksensä:

Tervehdys Hakunilan seurakuntaan! Olen Katja Tynkkynen, Hakunilan seurakunnan uusi nimikkolähetti Latinalaisessa Amerikassa. Olen toiminut Suomen Lähetysseuran Latinalaisen Amerikan hankehallinnon ja viestinnän tehtävissä syksystä 2019 lähtien. Työalueeseeni kuuluu Bolivia, Kolumbia ja Venezuela, joiden osalta toimin paitsi hankehallinnon asiantuntijana ja viestijänä, myös kummiyhdyshenkilönä kummilastemme ja suomalaisten kummien välillä. Lähdimme Kolumbiaan marraskuussa 2019, mutta koronapandemian takia meidät evakuoitiin Suomeen vuosi sitten, ja siitä lähtien olen työskennellyt Suomesta käsin. Nyt odottelemme kovasti, että koronatilanne helpottaisi ja pääsisimme lähtemään Boliviaan, jossa meidän on tarkoitus asettua La Paziin neljän kilometrin korkeuteen, ja josta käsin minun on tarkoitus reissata myös Kolumbiaan ja Venezuelaan. Perheeseeni kuuluu puolisoni Antti ja kolmevuotias poikamme Pietari, ja asumme tällä hetkellä Helsingin Käpylässä. Koulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden maisteri. On suuri ilo ja kunnia toimia Hakunilan seurakunnan nimikkolähettinä!

PÄIVITYS: Katja perheineen pääsi siirtymään asemamaahansa Boliviaan loppuvuodesta 2021.

Jos haluat tukea Katja Tynkkysen työtä Latinalaisessa Amerikassa osoita varat tilille : FI38 8000 1400 1611 30 viite: 4074581 0042 89569

tai MobilePay 64411

Keräysluvat: Manner-Suomi RA/2020/1538, voimassa toistaiseksi 1.1.2021 alkaen, myönnetty 1.12.2020, Poliisihallitus. Ahvenanmaa ÅLR 2022/6434, voimassa 1.1–31.12.2023, myönnetty 16.8.2022 Ahvenanmaan maakuntahallitus. Kerätyt varat käytetään Suomen Lähetysseuran ulkomaantyöhön.

lähetyssihteeri
Hakunilan seurakunta
Hakunilantie 48
01200 Vantaa

Olen Hakunilan seurakunnan osa-aikainen lähetyssihteeri. Koordinoin lähetyspiirejä. Kutsun vieraita kertomaan lähetystyöstä. Pidän yhteyttä nimikkolähetteihimme lähetyskentillä ja välitän heidän terveisiään seurakuntalaisille. Järjestän erilaisia kampanjoita ja keräyksiä ja olen mukana erilaisissa tapahtumissa tuomassa seurakuntaa tutuksi.