Kirkon iltapäiväkerho on seurakunnan järjestämää, yksityistä iltapäivätoimintaa koulutietään aloittaville lapsille. Kerho toimii Hämeenkylän kirkolla (Auratie 3). Toiminta alkaa elokuussa 2024. Ilmoittautuminen on nyt auki, tervetuloa mukaan!

Millaista kerhotoiminta on?

Kirkon iltapäiväkerho tarjoaa lapsilähtöistä vapaa-ajan toimintaa 1.-2.-luokkalaisille lapsille. Toimintaa on koulujen työ- ja loma-aikojen mukaisesti koulupäivien jälkeen klo 12-16.

Ryhmään otetaan enintään 16 lasta. Iltapäiväkerhossa lapsi saa viettää rennon ja turvallisen iltapäivän. Lapsille tarjotaan päivittäin ravitseva välipala..

Iltapäiväkerhossamme lapsi voi viettää rennon ja mukavan iltapäivän koulupäivän jälkeen. Meillä on käytössämme useita toimintatiloja (päiväkerho ja varhaisnuorten tila), joissa voi leikkiä, askarrella, maalata, soittaa ja tehdä rauhassa läksyt. Yläkerran nuorten tilassa on mahdollisuus mm. pelata biljardia, pingistä, pöytäfutista ja leipoakin. PähkinäMartat ja Vapaalan Martat ovat käyneet useasti leipomassa iltapäiväkerhoissamme aiemmin. Kirkon lähiympäristössä on heti oma pieni piha ja nurmialue sekä jalkapallokenttä ja Sahrapuiston leikkipuisto.

Onko toiminta maksullista?

Kirkon iltapäiväkerhon osallistumismaksu on 120 e/kk seurakunnan jäsenille ja muille 150 e/kk. Maksualennusta voi hakea taloudellisin perustein seurakunnan diakoniatoimistosta.

Miten pääsee mukaan?

Kirkon iltapäiväkerhoon ilmoittaudutaan Vantaan seurakuntien sähköisessä ilmoittautumisjärjestelmässä. Ilmoittautuminen on sitova. Iltapäiväkerhossa on kuukauden irtisanomisaika.

Voit ilmoittaa perheenne koululaisen mukaan 10.5. mennessä täällä.

Toimintaan ja työntekijöihin voi tutustua etukäteen kirkon nuortentilassa (portaat ylös kirkkoherranviraston ovelta tai kirkon takapihan kautta)

• ma 22.4. klo 17.30-18.30, paikalla lastenohjaaja Marika Weckman
  • to  25.4. klo 17.30-18.30, paikalla varhaiskasvatuksen ohjaaja Terhi Kuoppala

Lämpimästi tervetuloa tutustumaan!

Jäikö kysyttävää?

Jos kaipaat lisätietoja, ole rohkeasti yhteydessä

• Marika Weckman ajalla 12.4.-19.4. klo 15-16
  • Terhi Kuoppala ajalla 22.4.-10.5.

Varhaiskasvatuksen ohjaaja
Hämeenkylän seurakunta

Työalavastuu: perhetyö, iltapäiväkerhotyö, varhaiskasvatusyhteistyö, pyhäkoulutyö Menetelmä-ohjaaja: Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, ReTeaming, Solmuja parisuhteessa-neuvoja Parisuhteen kuntokartoitus, Parisuhteen ja Vanhemmuuden Palikat, Toimiva Perhekoulu, Erosta eteenpäin, Kouluikäisten lasten eroryhmien ohjaaja (Kasper ry),Tarinoiden maa, Muksuoppi