Jumalanpalvelukset Rekolan seurakunnassa

Jumalanpalvelus on seurakunnan elämän keskus. Olet lämpimästi tervetullut kirkkoon viettämään aikaa muiden ihmisten kanssa tai hiljentymään ihan omassa rauhassa!

Katso messut

10.3.2024 Messu Rekolan kirkosta

17.3.2024 Marianpäivän messu Rekolan kirkosta

Rekolassa jumalanpalveluselämä on vilkasta: tavallisessa sunnuntaimessussa Pyhän Andreaan kirkossa käy 70–100 ihmistä, ja suurina juhlapyhinä kirkko täyttyy väestä.

Joitain messuja vietetään erityisteemalla tai säännöllisesti viikolla aamu- tai ilta-aikaan. Seuraa ilmoittelua Kirkko ja kaupunki -lehdestä, katso seuraava messu ► tapahtumakalenterista tai sivun alaosassa olevasta listasta.

Olet aina tervetullut jumalanpalvelukseen riippumatta uskosi laadusta tai määrästä. Ovella sinulle ojennetaan virsikirja ja käsiohjelma, josta selviää, mitä jumalanpalveluksen missäkin osassa tapahtuu. Ei haittaa, vaikka jossain vaiheessa et tietäisi mitä tehdä! Tarvittaessa voit kysyä neuvoa vahtimestarilta tai vaikka vierustoverilta. Myös jumalanpalveluksessa palvelevat papit ja vapaaehtoiset antavat tarvittaessa ohjeita.

Lähes kaikissa Rekolan jumalanpalveluksissa on mahdollisuus osallistua ehtoolliseen, eli niitä voidaan kutsua myös messuiksi. Tavallisesti jumalanpalveluksissa kerätään myös kolehti jonkin tärkeän kohteen hyväksi, joten voit halutessasi varata käteistä rahaa mukaan.

Pyhäkoulu, lasten oma kirkkohetki

Lapsille on oma kirkkohetki eli ► pyhäkoulu jumalanpalveluksen yhteydessä. Pyhäkoulussa lapset tutustuvat Raamatun kertomuksiin laulaen, leikkien ja askarrellen. Pyhäkoulua vetävät siihen koulutetut vapaaehtoiset. Pyhäkoulu kokoontuu päiväkerhohuoneessa. Kirkkosalissa lapsille on myös omia kirjoja ja leluja, jos aika käy pitkäksi. Lapset saavat osallistua jumalanpalvelukseen kukin omalla tavallaan, joten hyssytellä ei tarvitse.

Pappi ja diakonissa jakavat ehtoollista Rekolan kirkossa.