Länsi-Vantaan keikka-apu

Kaipaatko apua omaan tai läheisesi arkeen?

Keikka-apu auttaa arjen haasteissa Länsi-Vantaalla asuvia yli 65-vuotiaita ikäihmisiä.

Voit tilata vapaaehtoisen avuksi kauppareissulle, tueksi lääkärikäynnille tai saattajaksi tapahtumiin. Jos kaipaat keskustelukaveria, apua kodin pieniin askareihin tai ulkoiluseuraa niin vapaaehtoisemme tulevat mielellään avuksesi. Vapaaehtoisen kanssa voi myös opetella tietokoneen käyttöä.

Tavoittenamme on vähentää yksinäisyyttä, ylläpitää toimintakykyä ja lisätä yhteisöllisyyttä.

Voit tilata keikka-apua ► täyttämällä yhteydenottolomakkeen tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai soittamalla päivystysnumeroon.

Olemme sinuun sen jälkeen yhteydessä!

Keikka-avun päivystys:

• Tiistaisin kello 9-11
  • P. 09 8306 405

Tarjoamme keikka-apua myös muunkielisille vantaalaisille.

Haluatko antaa aikaasi tai osaamistasi?

Keikka-avun vapaaehtoisena valitset itse, millaisia tehtäviä haluat, minkä verran ja milloin teet.

Aiempaa kokemusta vapaaehtoisena toimimisesta ei tarvita. Haastattelemme ja koulutamme vapaaehtoiset toimintaan ja annamme tukea.

Yksikin keikka auttaa!

► Ilmoittaudu mukaan vapaaehtoiseksi - klikkaa tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Autamme Länsi-Vantaan alueella asuvia yli 65-vuotiaita ikäihmisiä. Tavoitteena on tukea ja vahvistaa toimijuutta sekä vähentää yksinäisyyttä.

Keikka-apu toteutetaan yhteistyössä Vantaankosken ja Hämeenkylän seurakuntien kanssa.

Vapaaehtoistyönä kahvittelu – Marita Kirjavainen kyläilee 91-vuotiaan Pirkko Kilpasen luona joka viikko

Marita Kirjavainen ja Pirkko Kilpanen puivat säännöllisesti yhdessä päivänpolttavia asioita. Kilpaselle tapaamiset tuovat lievitystä yksinäisyyteen. Keikka-avun vapaaehtoiset auttavat muissakin arjen haasteissa.

Kun Marita Kirjavainen jäi eläkkeelle reilu vuosi sitten, elämään tuli luppoaikaa. Niinpä hän alkoi etsiä vapaaehtoistyötä. Kirjavainen hakeutui mukaan Vantaankosken seurakunnan perustamaan Länsi-Vantaan keikka-apuun, koska se vaikutti sopivan mutkattomalta vapaaehtoistoiminnalta.

Ensimmäisenä tehtävänä oli toimia juttuseurana Myyrmäessä asuvalle Pirkko Kilpaselle.

► Lue koko juttu Kirkko ja kaupungistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (3.4.2023)

Teksti Marjo Kytöharju

Kuva Esko Jämsä

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori (diakonia)
Vantaankosken seurakunta
Rajatorpantie 8
01600 Vantaa

Olen Nataša Stambej, ja autan ihmisiä, jotka haluavat rakentaa parempaa maailmaa kanssamme - eli seurakuntamme vapaaehtoisia. Jos sinua kiinnostaa tukihenkilötyö, olotilakahvilatyö tai keikkapankkityö, ota yhteyttä. Jos vielä mietit, mitä voisit kanssamme tehdä, ota yhteyttä silloinkin! :)

Vapaaehtoistyö Vantaankosken seurakunnassa

Projektityön koordinaattori
Hämeenkylän seurakunta

Aikuistyö ja lähetystyö.

Terve! Olen Espoolainen nuorimies, nimeltäni Jarkko.

Ajauduin hyvässä johdatuksessa Vantaan puolelle töihin jalkapallopelien kautta. Minulle selvisi, että noin 8 kilometrin päässä kodistani on upea seurakunta täynnä hienoja ihmisiä.

Palvelen Hämeenkylän seurakunnassa nyt kolmatta vuotta ja olen kiitollinen, että saan olla juuri täällä töissä. Toimin projektityön koordinaattorina, mutta vastuualueina ovat myös lähetystyö, jota sain itsekin tehdä Mongoliassa urheilulähetystyön merkeissä, sekä vapaaehtoistyö. Monessa saan siis olla mukana, joten varmasti näemme! :)

Minulle saa ihan rohkeasti soittaa tai tulla juttelemaan.

Hankekoordinaattori
Vantaankosken seurakunta

Länsi-Vantaan Keikka-apuhankkeen kehittäminen ja  koordinointi. Tapahtumien koordinointi  1.1.-31.12.2024.