Myyrmäen Virtakirkko

Virtatalon julkisivua ja pääsisäänkäynti. Virtakirkko sijaitsee rakennuksessa.

0504090497 vahtimestari

Virtakirkossa on kirkkosali, seurakuntasaleja, nuorisotila, kirkkoherranvirasto, diakonian vastaanottotiloja sekä työhuoneita ja kokoustiloja. Myyrmäen Virtakirkossa järjestetään jumalanpalveluksia, häitä ja kastetilaisuuksia sekä muistotilaisuuksia ja muita juhlia. Hautajaisia tiloissa ei voida järjestää.

Toimintaa Virtakirkossa järjestää Vantaankosken seurakunta.

Kirkon tilat on tarkoitettu seurakuntalaisten käyttöön. Seurakuntien jäsenet voivat varata niitä kirkollisiin toimituksiin; häihin ja kastetilaisuuksiin.

Virtakirkon erikoisuus on kirkkosalin seinään tilaustyönä maalattu muraali, jonka toteuttivat Street Art Vantaa -taiteilijakollektiivin jäsenet Essi Ruuskanen ja Maikki Rantala.

Myyrmäen Virtakirkko on Vantaan Myyrmäessä sijaitseva väliaikainen kirkko. Virtakirkko palvelee alueen ihmisiä, kun Myyrmäen kirkko on suljettuna useammaksi vuodeksi peruskorjauksen vuoksi. Virtakirkko sijaitsee Myyrmäen aseman ja kauppakeskus Myyrmannin kupeessa sijaitsevassa Virtatalossa (entinen Colosseum Business Center / IVO:n talo).

Myyrmäen Virtakirkko sijaitsee Virtatalon ensimmäisessä kerroksessa.

Tiloihin on kolme sisäänkäyntiä

• Virtatalon pääovesta Rajatorpantien puolelta. Tätä kautta on esteetön pääsy tiloihin. Myös invataksien saattaminen ja nouto Rajatorpantien puoleiselta parkkipaikalta, sisäänajo Kilterinkaaren kautta. (Kartassa punainen ympyrä)
  • Kilterinkaarelta (portaat)
  • Rajatorpantieltä Lasten ja nuorten tilan sisäänkäynti (avoinna vain tiettyjen tilaisuuksien aikana, esim. nuortenillat ja isoskoulutus, portaat)

Pysäköinti

• Virtatalon pysäköintialueiden kiekolliset paikat poistuivat ja kaikki paikat menivät EuroParkin alaisuuteen rekisterinumerojen perusteella.
  • Kilterinkaaren puolella ei ole enää lainkaan asiakaspaikkoja, vaan autot on pysäköitävä Rajatorpantien puolella oleville pysäköintialueille.
  • Virtakirkossa asioivat saavat maksutonta parkkiaikaa merkitsemällä autonsa rekisterinumeron näyttöön, joka on Virtakirkon kirkkosalin ovien edessä.

• Toivomme kärsivällisyyttä muutosten keskellä!

Video: Näin saavut Virtakirkkoon pääovesta (esteetön)

Aukioloajat

Kirkko avoinna:

• Ma, ti, ke, to klo 9–16, pe klo 9–15.
  • Iltaisin ja viikonloppuisin tilaisuuksien yhteydessä.
  • Tilaisuuksien käytännön järjestelyt (tiloihin tutustuminen, kalustus, astiat, liinat ja yksityiskohdat): vahtimestari, p. 050 409 0497.

Virtakirkko juhlatilana

Käytettävissä olevat tilat:

• Kirkkosali 200 henkeä, seurakuntasalien kanssa 300 henkeä
  • Iso seurakuntasali 70 henkeä
  • Pieni seurakuntasali 40 henkeä
  • Molemmat salit yhteensä 110 henkeä
  • Nuorisotila Kuohu max. 30 henkeä, oma sisääntulo ja pienoiskeittiö
  • Kokoustila Aalto 20 henkilöä
  • Keittiöistä löytyy kahvi- ja ruokailuastiastot sekä tarjoiluastioita.

Varusteet

• Tilavuokrat sisältävät astiat. Tiskaamisen ja tilan siistimisen hoitaa käyttäjä.
  • Kaikkiin tiloihin on mahdollista saada videotykki, valkokangas, tietokone ja äänentoisto
  • Kirkossa on seuraavat soittimet:
    • Kirkkosali: urut, flyygeli;
    • Iso ja pieni seurakuntasali: piano
    • Kuohu: piano; lisäksi kosketinsoittimet/keyboard

Tilavaraukset

Ristiäis-, hää- ja muut juhlavaraukset p. 09 8306 404 ma-pe klo 9-14, tilavaraukset.vantaankoski@evl.fi.

Muistotilaisuusvaraukset p. 09 8306 220 ma-pe klo 9-15. (Hautajaisia Virtakirkossa ei voida järjestää.)

Vahtimestarien kanssa voi sopia tilojen esittelystä, p. 050 409 0497.

Musiikkitilaisuuksien ja konserttien varaukset: kanttori Mari-Annika Heikkilä, p. 044 422 0407, mari-annika.heikkila(at)evl.fi

Maksut

Vantaan seurakuntien jäsenille kasteen ja kastekahvien, avioliittoon vihkimisen ja hääjuhlan sekä hautajaisten ja muistotilaisuuden tilavuokra 0 e (6 tuntia). ► Katso muut hinnat tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kävijäpalautetta

- Hienosti toteutetut väistötilat kirkolle, hienon näköinen paikka kannattaa ehdottomasti käydä tutustumassa.

- Nätti kirkkosali, mutta äänimaailma ei ole otollinen konsertille.

- Teollisuustilan oloinen, kalsea eikä yhtään "kirkollinen"!

- Ei tullut rauhallista tunnelmaa, mikä oikeassa kirkossa henkii. Oli vähän kuin työmaaruokalassa olisi ollut jokin tiedotustilaisuus.

- Hienolla muraalilla koristeltu kirkkosali väliaikaistiloissa.

- Kauniit seinämaalaukset. Näkemisen arvoinen.

- Ei huonoa.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Pysäköinti Pysäköinti
wc wc

ke 20.3. klo 11.00 -13.00

Virtakirkon olotilakahvila

Kaikille avoin kohtaamispaikka.
to 21.3. klo 13.30 -15.00

Virtakirkon seniorikerho

Virtakirkon seniorikerho kokoontuu Myyrmäen Virtakirkossa torstaisin.
pe 22.3. klo 11.00

Kirkkoravintola Voimala

Tule syömään yhdessä kirkkoravintola Voimalaan Virtakirkolle!
la 23.3. klo 10.00 -13.00

Pääsiäismyyjäiset - Easter Bazaar

Tule ostamaan leivonnaisia ja käsitöitä ja tekemään lapsen kanssa virpomisoksa. Samalla teet hyvää kaukaiselle lähimmäiselle. - Come and do good for your distant neighbor by buying pastries and handicrafts. Children program: decorating the Palm Sunday Branches
su 24.3. klo 10.00 -11.30

Palmusunnuntain messu

Hetki aikaa rauhoittua ehtoollisella, Raamatun sanomaa pohtien ja rukoillen, musiikkia kuunnellen ja yhdessä laulaen.
ma 25.3. klo 9.30

Pääsiäisen salaisuus

Lähde pupun matkassa etsimään pääsiäisen salaisuutta laulun ja musiikin siivittämänä yhdessä muskariope Jaanan ja kanttori Mari-Annikan kanssa.
ma 25.3. klo 18.00 -19.00

Avoin rukouspiiri

Rukoilemme yhdessä osallistujille ajankohtaisten aiheiden puolesta
ma 25.3. klo 18.00

Sydänrukouksen ilta

Hiljennymme yhdessä rukoukseen kristillisen meditaation ja keskittävän rukouksen hengessä.