Aikuisrippikoulu

Aikuisrippikoulussa pohditaan yhdessä uskoa ja elämää. Etsitään aikuisten kysymyksiin aikuisten näkemyksiä.

Vantaankosken seurakunnassa aikuisrippikouluja toteutetaan pääasiassa yksityisrippikouluina, mutta mahdollisuuksien mukaan myös ryhmämuotoisina.

Rippikouluun kuuluu tapaamisten lisäksi itsenäistä opiskelua. Rippikoulun toteutuksesta sovitaan jokaisen aikuisrippikoululaisen kanssa erikseen, jokaisen omista tarpeista käsin. Tarvittaessa rippikoulu voidaan toteuttaa pääosin etänä. Rippikoulun ohjeellinen työmäärä vastaa noin kahtakymmentä tuntia, mutta olemme hyvin luovia sen soveltamisessa. Tervetuloa kirkkoon!

Aikuisrippikoulu käydään silloin, kun...

• Haluat liittyä kirkkoon ensimmäistä kertaa
  • Sinua ei ole kastettu
  • Sinut on kastettu, mutta rippikoulu jäi joskus käymättä ja nyt toiveissa on esim. kummius tai kirkollinen vihkiminen
  • Haluat syventyä kristinuskon sisältöön ja pohtia uskoa omaa elämääsi ja kokemuksiasi vasten

Aikuisrippikoulu alkaa yhteydenotolla aikuisrippikouluista vastaavaan pappiin. Keskustelemme yhdessä rippikoulusi aikataulusta, sekä omista lähtökohdistasi ja toiveistasi. Saat yhden seurakunnan papeista matkakumppaniksi rippikouluun. Oman riparipapin kanssa sovitaan tarkemmin rippikoulun yksityiskohdista. Pappi tutustuttaa sinut kotiseurakuntaasi, ja voitte käydä keskusteluja kaikista aiheista maan ja taivaan välillä. Papilla on vaitiolovelvollisuus.

Rippikoulussa on tilaa kysyä rohkeasti, miettiä vapaasti ja keskustella avoimesti.

Kirkkoon voit liittyä seuraavan linkin kautta:

LIITY KIRKKOON

Ota rohkeasti yhteyttä

Seurakuntapastori Iiro Salminen

p. 0503107196 / iiro.salminen@evl.fi

Nuori nainen istuu sohvan edessä lattialla, katsoen ikkunasta ulos valoon, käsissä läppäri, vierellä iphone