Diakonia - tukea elämään

Diakoniatyöntekijät päivystävät diakoniatoimistolla  talviaikaan eli syyskuu-toukokuu tiistaisin klo 10-12 ja

kesäaikaan eli kesäkuu-elokuu tiistaisin klo 11-12.

Sähköpostiosoite: diakonia.korso@evl.fi

Ajanvaraus

Haluatko, että soitamme sinulle? Voit varata alla olevan linkin kautta soittoajan.

Laitathan varaukseen puhelinnumerosi.

Varaa aika osoitteesta https://asiointi.vantaanseurakunnat.fi.

Walk in- kertaterapia

Diakoni Jaana Jurvanen täydentää osaamistaan Walk in –kertaterapia opinnoilla ja tarjoaa mahdollisuutta keskustella mieltä painavista asioista ja huolista. Voit varata ajan ottamalla yhteyttä puhelimitse ma-ke p. 050 599 9068 tai sähköpostilla jaana.jurvanen@evl.fi

Diakoniatyöntekijä
01450 Vantaa

Olen syntynyt Helsingissä, mutta asunut lähes koko ikäni Keski-Suomessa. Muutin takaisin pääkaupunkiseudulle v. 2015, kun tulin opiskelemaan sosionomi-diakoniksi. Ennen opintoja työskentelin vanhusten parissa lähihoitajana. Olen hoivaihminen, joten ihmisläheinen työ sopii minulle hyvin.

Perusdiakoniatyön lisäksi työtehtäviini kuluu Katulähetyksen yhteisöruokailusta vastaaminen, sekä päihde- ja kriminaalityö. Perusdiakoniatyö on kohtaamista, keskustelua ja ohjaamista, niin elämän vaikeuksissa kuin talouteen liittyvissä kysymyksissä. Päihde- ja kriminaalityöhön kuuluu mm. vierailut Vantaan vankilassa. Katulähetyksen yhteisöruokailu on maksuton, lämmin ateria, johon kutsutaan vähävaraisia korsolaisia. Ateria valmistetaan hävikkiruuasta ja päivän toteuttavat vapaaehtoiset ja kuntouttavassa työtoiminnassa olevat.

Diakoniatyössä pidän siitä, että se on itsenäistä ja siinä voi hyödyntää omia vahvuuksia. Tarvittaessa omalta tiimiltä saa apua ja tukea. Diakoniatyö on myös hyvin vaihtelevaa, kahta samanlaista päivää ei ole. Ihmisten kohtaaminen ja rinnalla kulkeminen on minulle mieluista. Omista aikaisemmista elämänkokemuksista voi ammentaa toisille.

Minut tavoittaa myös sosiaalisen median ja WhatsAppin kautta.

Diakoniatyöntekijä
01450 Vantaa

Opintovapaalla 14.4.2024 saakka. Sijaisena diakoni Kristiina Keski-Posso, 040 194 8497

Olen sairaanhoitaja diakonissa ja toimin Korson seurakunnassa diakoniatyöntekijänä.

Tehtäviini kuuluu yksinäisten ja syrjäytymisuhan alla olevien vanhusten tavoittaminen yhdessä vapaaehtoistyöntekijöiden kanssa. Ohjaan retkiryhmää ja pieniä pyhiinvaelluksia.

Johtava diakoniatyöntekijä
01450 Vantaa

Työskentelen Korson seurakunnan johtavana diakoniatyöntekijänä. Minulta voit kysyä kaikkea auttamistyöhön ja Kirkonkulman kahvilaan liittyvää. Diakonian päivystysajat Korsossa löytyvät tältä sivultaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.