Naperokerhot

Seurakunnan pienten lasten kerhotoiminnassa 2-vuotiaat lapset pääsevät mukaan omaan kerhoon.

NAPEROKERHO 2023-2024

Toimintavuoden 2023-2024 aikana naperoryhmiä on yksi, se on Kivistön kirkolla. Naperokerho kokoontuu kerran viikossa. Kerhopäivä on perjantai. Naperokerho on noin 2-vuotiaiden ensimmäinen oma kerho ja kerhotoiminta on maksutonta. Naperokerhoon voi osallistua yhden tai kahden toimintakauden ajan (syksy+kevät), kunnes lapsi on n. 3-vuotias.

Naperokerhoon ilmoittaudutaan sähköisen asiointipalvelun kautta - tarvitset ensimmäisellä kerralla kirjautumiseen verkkopankkitunnukset tunnistautumista varten. Mikäli sähköinen ilmoittautuminen ei jostain syystä onnistu, voit ilmoittaa lapsesi myös sähköpostitse - yhteystiedot alla.

Naperoiden ilmoittautuminen syksyn 2023 toimintaan  - ilmoittaudu tästä

Vahvistamme naperokerhopaikat elokuun puolessa välissä. Naperokerhojen kevätkausi alkaa viikolla 3 eli 19.1.

Vapaita paikkoja voi tiedustella myös kesken kauden.

Tiedustelut 1.8. alkaen varhaiskasvatuksen ohjaaja Johanna Jansik p. 050 561 7280 tai johanna.jansik@evl.fi

Kevätkausi 2024

Kivistön kirkko (Laavatie 2): Naperokerho perjantaisin klo 9-11

Lastenohjaajina Jenny Nikkanen p. 044 422 0307, Satu Vähäkotamäki p. 050 435 6058 ja Joel Jansik.

Naperokerhoja ohjaavat laaja-alaisen lapsi- ja perhetyön tai muun kasvatusalan tutkinnon suorittaneet lastenohjaajat.

Naperokerho on pienen ensimmäinen oma kerho, jossa harjoitellaan olemaan ilman omia vanhempia toisten samanikäisten lasten seurassa.

Naperokerhossa leikitään kivoilla leluilla ja harjoitellaan yhteisiä leikkejä sekä lelujen jakamista. Kerhossa myös lauletaan, lorutellaan ja luetaan pienten lempikirjoja. Naperokerhossa tärkeintä on saada touhuta ja leikkiä sekä totutella kerhossa olemiseen.

Naperokerho kokoontuu klo 9-11. Lapselle voi pakata mukaan kerhoon sisätossut, oman vesipullon/mukin sekä vaihtovaatteita ja vaippoja tarpeen mukaan.

Kerho osallistuu erilaisiin seurakunnassa järjestettäviin lapsille suunnattuhin tapahtumiin. Niistä tiedotetaan erikseen kauden aikana.

Kaksi pientä lasta istuu lattialla leikkimässä.

Varhaiskasvatuksen ohjaaja
Vantaankosken seurakunta

Olen ollut seurakuntamme varhaiskasvatuksessa yli 30 vuotta ja työnkuva on vaihdellut laaja-alaisesti tässä vuosien aikana. Ja se juuri onkin pitänyt motivaation yllä, kun on saanut tehdä monia erilaisia asioita. Mm. parisuhde- ja perhetyö pyhäkoulun ja päivähoidon lisäksi, on ollut vastuualueenani, mutta nyt pääpaino on lastenohjaajien lähiesihenkilönä, kasvatuksen tapahtumissa, kaupungin varhaiskasvatuksen yhteyshenkilönä,  ja perhetyön vapaaehtoisissa. Jos kiinnostaa tulla lasten ja perheiden pariin vapaaehtoiseksi tai työharjoitteluun, ole yhteydessä.

Olen myös bibliodraama-, ja arkiretriittiohjaaja, joten voit törmätä minuun hiljaisuuden ja bibliodraaman yhteydessä. Tai tarvitessasi rinnallakulkijaa, olen myös hengellinen ohjaaja.

Varhaiskasvatuksen ohjaaja
Vantaankosken seurakunta