Pyhäkoulu

Kirkon varhaiskasvatuksen juuret ovat pyhäkoulutyössä. Pyhäkoulu on tarjonnut lapsille oman, pienen kirkkokokemuksen jo reilut 200 vuotta omalle aikakaudelleen ominaisin tavoin.

Voitte katsoa lasten hartauksia myös kotona videolta Lastenkirkon YouTube-kanavalta. Videot on ryhmitelty aiheen mukaan ja eri seurakunnilla on myös omat soittolistansa. Sieltä löytyy myös Hakunilan srk:n soittolista ja esim. Lastenkirkon pyhäkoulu-niminen soittolista.

Tämän päivän pyhäkoulu on lasten oma lämminhenkinen ja lapsen kokoinen hetki, jonne kutsutaan 3-vuotiaita ja sitä vanhempia lapsia. Alle 3-vuotiaat voivat tulla aikuisen kanssa. Pyhäkouluun osallistuminen voi olla myös mukava kummin tai isovanhempien ja lapsen yhteinen juttu. Pyhiksessä aiheita lähestytään leikin ja toiminnan kautta. Tilaa jää myös lapsen pohdinnoille ja ihmettelylle sekä hiljaisuudelle yhdessä turvallisen aikuisen kanssa.

Ryhmään voi tulla ilman ennakkoilmoittautumista, alle 3-vuotiaat mielellään aikuisen kanssa. Pyhiksessä tarjotaan pieni välipala ja askarrellaan. Astan lämminhenkinen kotipyhis kutsuu mukaan lapsia läheltä ja kaukaa.

Astan kotipyhis  joka toinen sunnuntai klo 11-12  Hevoshaantiellä.

Kevään pyhikset:

14. 1  Nikodemus Jeesuksen luona (Kuinka syntyä uudesti)

28.1. Tuhlaajapoika

11.2. Pienet eväät, suuri lahja

25.2. Yksi, joka välitti

10.3. Kuka on suurin?

24.3. Pääsiäisen tapahtumia

7.4. Lähdetään kalastamaan ja takaisin Isän luo.

Tervetuloa mukaan pyhikseen!

Lisätietoja pyhäkouluista:  birgitta.karjalainen@evl.fi , puh. 050 5234051

Lasten kädet pöydällä ympyrässä.

varhaiskasvatuksen ohjaaja
Hakunilan seurakunta
Hakunilantie 48
01200 Vantaa

Olen työskennellyt Hakunilan seurakunnassa vuodesta 2001 lähtien laaja-alaisesti varhaiskasvatuksen parissa.

Minulta voit kysyä päiväkerhosta, perhekerhoista, Kolohongan iltapäiväkerhosta sekä päivähoidon yhteistyöhön liittyvistä asioista. Keväällä 2018 aloitin ensiäidit-ryhmän työparini kanssa ja olen siitä todella innoissani.

Olen myös viiden lastenohjaajamme esihenkilö ja minulle voit antaa palautetta, yhteistyötoiveita ja ideoita toimintaamme liittyen.

Kevyt

tuulahdus

SE ON SUOJELUSENKELISI

siitä tiedät, että kaikki on hyvin - nyt ja aina