Nikkaristi auttaa kodin askareissa

Vantaan seurakuntien vapaaehtoiset nikkaristit ja kyläsepot auttavat ikäihmisiä ja liikuntaesteisiä pienissä kodin askareissa ja korjaustöissä, joista he eivät itse selviä. Etenkin tikkaille nousu on hyvin tyypillinen ikäihmisille loukkaantumisia tuova toiminta.

Nikkaristeilta voi pyytää kertaluonteista apua esimerkiksi palovaroittimen pariston vaihtoon, taulujen ripustamiseen tai pihan haravointiin. Ammattimiesten töitä, kuten sähkötöitä ei kuitenkaan tehdä. Apu on asiakkaalle maksutonta.

Tarvitsetko itse apua kodin askareissa tai tunnetko jonkun joka on vailla apua? Ota yhteyttä seurakuntaasi:

► Hämeenkylän seurakunnan kyläsepot

► Korson seurakunnan nikkaristit

► Rekolan seurakunnan nikkaristit

►Tikkurilan seurakunnan nikkaristit

► Vantaankosken seurakunnan nikkaristit

"Ideana on, että nikkaristit käyvät auttamassa vanhuksia ja liikuntarajoitteisia kodin pikkutöissä, joista asukas itse ei selviä. Aika tavallinen tehtävä on lampun vaihto kattovalaisimeen. Moni vanhus ei enää nouse tuolille huippaamisen takia. Ja melko tavallista on, että kiinnitetään tauluja seinään.

Tikkurilan seurakunnassa on parikymmentä nikkaristia. Toimimme tavallisesti työpareina. Minulla on ollut keikka noin kerran kuukaudessa. Se on aika vähän. Minulle sopisi hyvin nikkaristikeikka vaikka kerran viikossa."

- nikkaristi Heikki Rajamäki

► Lue koko juttu ValomerkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Nikkaristi
Tikkurilan seurakunnan nikkaristi Heikki Rajamäki on tehnyt vapaaehtoisena nikkaristina hommia vuodesta 2016.