Vapaaehtoiseksi Pikkuhelppi -toimintaan

Tuntuuko sinusta, että voisit tehdä hyvää ja auttaa lapsiperheitä? Pikkuhelppi tarvitsee juuri sinun apuasi!

Lapsiperheet kohtaavat päivittäin monenlaisia haasteita. Pikkuhelppi on arvokas palvelu, joka tarjoaa lapsiperheille apua arjen pyörityksessä. Haemme vapaaehtoisia, jotka haluavat olla mukana tukemassa näitä perheitä.

Pikkuhelppi tarjoaa tukea kotiin lapsiperheille. Monet perheet kaipaavat arkeen pientä hengähdyshetkeä.

Pikkuhelppi on lyhytkestoista apua suoraan kotiin tai kodin lähiympäristöön. Pikkuhelppi tarjoaa pienten lasten vanhemmille omaa aikaa sekä tukea arjen ja arkirutiinien hallintaan.

Pikkuhelppi tukee vanhemmuutta kokonaisvaltaisesti ja auttaa perhettä pienissä asioissa ja askareissa.

Vapaaehtoisen tehtäviä ovat esimerkiksi:

• Toimia Pikkuhelppi-työntekijän työparina
  • Lastenhoitoapu
  • Lasten kanssa leikkiminen
  • Lapsille lukeminen
  • Lasten ulkoiluttaminen
  • Vapaaehtoisen vahvuuksien mukaan erilaiset kivat touhut lasten kanssa
  • Vanhemman tsemppaaminen
  • Vanhemman auttaminen askareissa
  • Ruoan valmistus
  • Kodinhoitoapu
  • Keskusteluapu
  • Kuuntelija
  • Perheen ystävä

Näin pääset mukaan

► Tästä linkistä pääset lähettämään hakemuksen vapaaehtoiseksiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pikkuhelpin vapaaehtoiset haastatellaan tehtävään ja jokaisen lasten kanssa toimivan on esitettävä rikostaustaote ennen toiminnan aloittamista.

Vapaaehtoisille järjestetään Vantaalla Pikkuhelppi-koulutuksia.

Sovi haastatteluajankohta ja ilmoittaudu mukaan koulutukseen.

Pikkuhelppi-toimintaa on Rekolan, Korson ja Vantaankosken seurakuntien alueilla.

Koulutustilaisuudet

19.3.2024 klo 17-20 Rekolan kirkko, Kustaantie 2 (kerhotila 1)

• Kirsi Vuorikivi p. 050 384 4229

7.5.2024 klo 17-20 Vantaankosken seurakunta/Myyrmäen Virtakirkko, Rajatorpantie 8

• Helena Fyhr p. 050 380 6500

20.8.2024 klo 17-20 Korson kirkko, Merikotkantie 4, (seurakuntasali)

• Sanna Ahjosaari p. 050 336 5865

Pikkuhelppi -työntekijät perehdyttävät sinut tehtävään ja toimitte työparina perheessä. Vapaaehtoisen on mahdollista jatkaa perheen tukena myös itsenäisesti jatkossa.