Matti Hyry

Kirkkoherra
01630 Vantaa

Olen aloittanut Hämeenkylän seurakunnan kirkkoherrana 1.2.2021 alkaen. Hämeenkylä on minulle tuttu vuosien takaa. Tulin Hämeenkylän lukioon töihin v. 1999 ja siirryin seurakuntapapiksi v. 2008. Erityisen iloinen olen vanhoista oppilaistani, joita olen saanut vihkiä ja joiden lapsia olen saanut kastaa. Jos haluat auttaa seurakuntaa ja alueen ihmisiä osaamisellasi, ota minuun yhteyttä.

Jaakko Kara

Diakonia, seniorityö

Tervehdys. Olen Jaakko Kara, Hämeenkylän seurakunnan diakoniatyön ja seniorityön pastori. Olen aloittanut työt ainoassa ja parhaassa virkapaikassani vuonna 1998. Saatat ta-va-ta minut messussa, avioliittoon vihkimisessä, hautaan siunaamisessa, ristiäisissä, rippileirillä, laitoshartautta sairaalassa pitämässä, joulukirkossa, Vantaan seurakuntien juhannusjuhlissa, papin päivystyksessä, lähikaupassa tai pyörän selässä raitilla.

On mahdotonta kätkeä innostustani Kreikkaan. Olen tanssinut ja tanssittanut kreikkalaisia tansseja 35 vuotta. Järjestän Hämeenkylän kirkon nuortentilassa halullisille sieluille tanssitapaamisia, joissa opettelemme helpoimpia kreikkalaisia tansseja - vapaa pääsy. Laulu ja puhe sujuu nykykreikaksi. Muista vieraista kielistä hallitsen englannin, saksan ja ruotsin - hiukan ranskaakin. Olen verrattain kansainvälinen pakkaus. Olen käynyt kouluni Länsi-Vantaan Myyrmäessä ja Martinlaaksossa, näillä nurkilla. Stadin slangi eli Sörkan esperanto on ihan gimis - kiitti, mutsi.

Olen halunnut sitten nuoren seurakunnan vuosieni työhön, jossa saa olla ihmisten parissa, ihmisten keskellä. Samaan pakettiin kuuluu halu puhua ja esiintyä, olla framilla - kiitos nuorisoteatteri Martsarin jäsenyyden. Poliitikot puhuvat vaaleista ja budjetista. Pastori ja seurakunnan työntekijä puhuu pelastuksesta ja Jumalan rakkaudesta. Koen, että minulla ja paavilla on jotakin yhteistä. Kyllä vain - me molemmat olemme Jumalan palvelijoitten palvelijoita.

Minulla on kaksi aikuista poikaa ja tytär. Pyöräilen iloisesti sininen tuulipuku lepattaen, nautin uusperheen elämästä kauniin vaimoni kanssa Vantaan puolella, sorvaan iltaisin kuntopyörän ja CrossTrainerin pyörää kuntokeskuksessa, ajaudun joka sortin Kreikka -tilaisuuksiin ja jään yhtenään suustani kiinni. Pienille lapsille kerron, kun nämä kysyvät, mitä teen työkseni, että minä syön kakkuja viikonloppuisin. Tapaamme vaimon aikuisa lapsia tuon tuostakin.

At Your Service - Palveluksessanne.

United We Stand - Yhdessä me kestämme ja seisomme.

Psalmi 150:1 Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä taivaan mahtavissa holveissa. 4: Ylistäkää häntä tanssien ja rumpua lyöden, ylistäkää häntä luuttua ja huilua soittaen. 5: Ylistäkää häntä symbaalien helinällä, ylistäkää häntä riemukkain symbaalein! 6: Kaikki te, joissa on elämän henkäys, ylistäkää Herraa! Halleluja!

Katja-Maaria Kaskinen

01630 Vantaa

Olen taidemaalari, pappi, retriittiohjaaja ja hengellinen ohjaaja.

Hämeenkylän seurakunnassa on tullut työskenneltyä vuodesta 2013. Teen papin työtä osa-aikaisesti voidakseni työskennellä myös taiteilijana.

Asun luonnon rauhassa ja maalaan vanhassa leipomossa. Sanat saavat merkityksensä hiljaisuudesta, on joku viisas sanonut. Tervetuloa siis mukaan joskus Hämeenkylän kirkolle arki-illan retriitti-iltaan, joita minulla on ilo ohjata keväisin ja syksyisin. Seuraa tapahtumakalenteria! Hiljaisuudesta nousee myös hyviä keskusteluja. On suuri kunnia ja luottamustehtävä saada kuunnella teitä, joiden kanssa tiet kohtaavat.

Miika Koistinen

Virkavapaalla 31.5. asti

Olen vain nöyrä pastorin alku. Saan hoitaa rippikoulupastorin tehtävää Hämeenkylän ihanassa seurakunnassa. Alkujaan tulen tuolta luvatusta muasta, Savosta. Tarkoitukseni on tuoda lupsakkuutta tänne etelän vilskeen keskelle. Ja siitähän kristinuskossakin on kyse: ilosanomasta! Ilosanoma siitä, mitä Jumala on tehnyt puolestamme Jeesuksen ristintyöllä, ja kuinka paljon Hän rakastaa meitä ja kutsuu yhteyteensä.

Intohimojani ovat musiikki ja apologetiikka. Musisoida tykkään yksin ja yhdessä ja jos haluat mukaan bändiin soittamaan eri tapahtumiin, niin ole rohkeasti yhteydessä! Apologetiikka sen sijaan on kristinuskon puolustamista filosofisin, historiallisin ja tieteellisin argumentein. Mikään ei ole niin ihanaa kuin hyvä keskustelu maailmankatsomusten välillä.

Käy tsekkaamassa mun apologiakanava Kiviä kengässä somesta!

Löytyy YoutubestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, TiktokistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Instagramista ja WordpressistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Jouni Salko

vs. seurakuntapastori
Hämeenkylän seurakunta

Palvelen Hämeenkylän seurakunnassa 21.4. asti.

Jarna Wikström

Viestintä

KM, TM

Olen palvellut Hämeenkylässä vuodesta 2014. Papin tehtävien lisäksi toteutan ja kehitän seurakuntamme viestintää.

Rakkaaksi muodostunut jae Raamatussa on Room. 12:12.