Pappi tavattavissa

Vantaan jokaisessa seurakunnassa on pappi tavattavissa. Papin kanssa voi keskustella elämästä ja uskosta tai sopia vaikka kasteista, häistä tai hautajaisista. Papeille voit varata ajan, soittaa tai tulla päivystysaikana. Katso seurakuntakohtaiset ohjeet alta.

Päivystävään pappiin voi ottaa yhteyttä tai käydä tapaamassa kirkolla.

Vantaan seurakuntien pappeja voi tavata myös

Keskusteluja maan ja taivaan väliltä

Apu on maksutonta ja keskustelut ovat luottamuksellisia.

Papin kanssa voi keskustella esimerkiksi elämästä ja kuolemasta, uskosta ja epäuskosta, rakkaudesta ja vihasta, surusta, ilosta ja masennuksesta.

Papeilla on pitkä ja perusteellinen koulutus ihmisten kuuntelemisessa ja auttamisessa. Monilla on myös melkoisesti kokemusta kohtaamisesta ja siitä, minkälaisten asioiden kanssa ihmiset usein painiskelevat.

Muuta apua

► Tukea elämän kriisitilanteessa tai taloudellista neuvontaa tarjoavat diakoniatyöntekijät

► Kirkon keskusteluapua puhelimitse ja verkossa