SENIORIPYSÄKKI-toiminta alkaa Hakunilassa huhtikuussa 2024. Hae mukaan, sinä yli 60-vuotias! Puhuminen auttaa.

Ikääntyminen tuo usein suuria muutoksia elämään. Ne voivat liittyä eläkkeelle jäämiseen, puolison kuolemaan, yksinäisyyteen, omaan tai läheisen sairastumiseen, ihmissuhteisiin tai yllättävään kriisitilanteeseen. Kun monet huolet painavat mieltä, seurauksena voi olla mielialan laskua, jopa pelkoa selviytymisestä.

Senioripysäkki-ryhmät ovat HelsinkiMission kehittämiä, yli 60-vuotiaille tarkoitettuja ammattilaisen ohjaamia terapeuttisia keskusteluryhmiä. Ryhmät ovat maksuttomia ja ehdottoman luottamuksellisia. Ryhmässä on tarkoituksena jakaa omia ajatuksia ja tunteita, sekä löytää niille uusia merkityksiä ja näkökulmia. Tavoitteena on yksinäisyyden, masennuksen ja ahdistuksen lieveneminen.

Senioripysäkki-keskusteluryhmät kokoontuvat 1,5 tunnin ajan kerran viikossa, 15 viikon ajan. Ryhmiin osallistuu 5-8 henkilöä.

Senioripysäkki-ryhmä alkaa huhtikuussa Hakunilan kirkolla. Ryhmää ohjaa sairaanhoitaja Saana Sarkkila. Ilmoita kiinnostuksesi kirkkoherranvirastoon:  ma–to klo 9–14 paikan päällä Hakunilan kirkolla tai puhelimitse, p. 09 830 6500 taikka sähköpostilla hakunilan.seurakunta@evl.fi
Ohjaaja Saana ottaa sinuun yhteyttä - kaikki ryhmään hakevat haastatellaan. Ensimmäistä ryhmää kootaan nyt!

****************************

SENIORIKERHO kokoontuu parillisilla viikoilla Hakunilan kirkon kokoushuoneessa torstaisin klo 13-14.30.

Seniorikerhossa on jokaisella kerralla hartaus ja jokin teema. Keskustelemme ajankohtaisista aiheista. Joillakin kerhokerroilla on vierailijoita, joskus askartelemme. Kerho on avoin, voit käydä yksittäisiä kertoja tai tulla mukaan joka kerta. Tule tutustumaan, tule mukaan!

Kerhoa ohjaa Minna Tervo.

Haluatko tietää lisää? Kysy diakoniatyöntekijältä p. 050 3490 793.

Omenapuu talvella auringonpaisteessa