Tikkurilan seurakunnan muskarit

Muskaritoiminta painottuu pienten (noin 0 - 2v.) lasten perheryhmiin, jolloin lapsen mukana musisoimassa on oma vanhempi tai muu läheinen aikuinen. Musiikillisen toiminnan tarkoitus on olla sekä ilon tuojana kaikille läsnäolijoille, että kehityksen tukena lapsille. Tärkeänä osana painottuu lapsen ja oman aikuisen välisen vuorovaikutuksen tukeminen. Omassa tutuksi tulevassa ryhmässä vuorovaikutuksen taajuudet laajenevat pikkuhiljaa ryhmän keskinäiseen vuorovaikutukseen.

Musiikin elementteihin tutustutaan liikkuen (ja liikutettuna), leikkien, soittaen, laulaen ja kuunnellen. Perussykkeen ja rytmin osuus on suuressa roolissa. Näin ollen köröttelyleikit ja liikkeessä mukana oleminen korostuu, ja muovautuu lapsen kasvaessa hänen omaan liikkumiseen. Oleellisena tavoitteena on myös tuottaa positiivinen suhde musiikkiin.

Musiikkikasvatuksen tavoitteena on musiikillisten tavoitteiden ohella kehittää ja vahvistaa mm. lapsen itseilmaisua ja kielen kehitystä, liikunnallisia perustaitoja, sosiaalisia taitoja sekä keskittymis-, tarkkaavaisuus- ja hahmottamistaitoja.

Muskari tutustuttaa lasta ja perhettä kotiseurakuntaan ja sen toimintaan. Seurakunnan muskarin on tarkoitus tuoda ilon pisaroita arkeen sekä lapsille että aikuisille, turvallisessa, hyväksyvässä ja yksilöä arvostavassa ilmapiirissä.

Vuoden 2024 alusta alkaen muskareiden hinnat ovat 60 €/lapsi, sisarus 40 € ja seurakunnan jäseneltä 40 €/lapsi sisarus 20 €. Sisarusmuskareissa jokainen lapsi tulee erikseen ilmoittaa omalla ilmoittautumiskaavakkeella.

Muskariopettajana toimii varhaisiän musiikinopettaja Miira Tyni. Miiraan voit olla yhteydessä tarvittaessa sähköpostitse miira.tyni@evl.fi

Ryhmät ovat kaikki ilmoittautumisessa syksylle alkavia (katso syksyllä 2023 syntyneet, alkaa tammikuussa 2024), tämä johtuu järjestelmämme kankeudesta. Ilmoittautumiset on kiinni tilavarauksissa.

2024 ryhmät ovat

Maanantaisin Ilolassa, Perhepäivän yhteydessä.

klo 9. alkuvuodesta 2022 syntyneet, muutama paikka vapaana

klo 9.30 loppuvuodesta 2022 syntyneet, vain varalle voi ilmoittautua

klo 10.15 sisarusmuskari 2020-2023 syntyneille, ei enää ilmoittautumisia

klo 10.45. alkuvuodesta 2023 syntyneet, vain varalle voi ilmoittautua

klo 11.30 loppuvuodesta 2023 syntyneet, vain varalle voi ilmoittautua

Ryhmissä 12 lasta aikuisen kanssa.

Tiistaisin Tammistossa, paikalla lastenohjaaja auttamassa käytännöissä.

klo 9.30 vuoden 2022 ryhmät yhdistyneet,

klo 10.15 sisarusmuskari 2020-2023 syntyneille, vain varalle voi ilmoittautua

klo 10.45. alkuvuodesta 2023 syntyneet, vain varalle voi ilmoittautua

klo 11.30 loppuvuodesta 2023 syntyneet, vain varalle voi ilmoittautua

Ryhmissä 12 lasta aikuisen kanssa.

Torstaisin Tikkurilassa kirkolla, tila Valo 1 krs.

klo 9. alkuvuodesta 2022 syntyneet, muutama paikka vapaana

klo 9.30 loppuvuodesta 2022 syntyneet, kaksi paikkaa vapaana

klo 10.15 sisarusmuskari 2020-2023 syntyneille, vain varalle voi ilmoittautua

klo 10.45. alkuvuodesta 2023 syntyneet ryhmä 1, jonossa useita lapsia

klo 11.30 alkuvuodesta 2023 syntyneet ryhmä 2, jonossa useita lapsia

klo 12. loppuvuodesta 2023 syntyneet, vain varalle voi ilmoittautua.

Ryhmissä 12 lasta aikuisen kanssa.

Muskareista voit tiedustella sähköpostilla paivi.romula@evl.fi

Muskareiden ilmoittautuminen ryhmiin Ilmoittautuminen tästä

Tieto muskaripaikasta tulee ilmoittautumisessa annettuun sähköpostiin. Vapautuviin paikkoihin otetaan jonossa olevia lapsia ilmoittautumisjärjestyksessä.

Muskarihiiri kurkkaa.

varhaiskasvatuksenohjaaja
Tikkurilan seurakunta
PL 69
01301 Vantaa

Minulle tärkeintä työssäni on lasten ja perheiden kohtaaminen elämän erilaisissa tilanteissa. Parhaan palautteen saan lapsilta, jotka nään kerhotilanteessa innokkaana touhuamassa. Äidiltä joka huokaisee päivän tapahtumia kohdatessamme sekä nähdessäni perheiden touhuavan tapahtumissa tai hiljentyvän kirkossa. Nämä tilanteet innostavat minua työssäni. Tikkurilan seurakunnassa saan vastuuta ja erilaisia työtehtäviä, jotka innostavat ja antavat minulle uusia näkökulmia työhöni.

Olen lastenohjaajien lähiesimies ja tehtäväni on mahdollistaa lastenohjaajien työn onnistuminen mahdollisimman hyvin. Itse työskentelen hyvin paljon toimistolla. Onneksi tapaan perheitä ja lapsia tapahtumissa ja kirkkohetkissä sekä kerhovierailuillani. Parhaiten minut saa kiinni puhelimella ja sähköpostilla.

Vapaa-aikanani harrastan liikuntaa, kädentaitoja ja maalla puuhaamista. Elämäni helmiä ovat neljä lastenlastani.