Yhteisvastuulla 2024 autetaan nuoria kohti valoisampaa tulevaisuutta Suomessa ja maailmalla

Vuonna 2024 Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla.

Kotimaassa tuotot ohjataan HelsinkiMission ja Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien kautta yksinäisille nuorille. Yksinäisyys on ahdistava, yksilöllinen kokemus ulkopuolisuudesta ja erillisyydestä. Tällä hetkellä yläkoulun ja toisen asteen opiskelijoista noin 14 % kokee yksinäisyyttä.

Rahankeräyslupa: Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.

Lue lisää keräyksestä yhteisvastuu.fi

Lahjoita täälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä Hakunilan seurakunnan keräykseen!

Voit tehdä lahjoituksen myös MobilePaylla numeroon 10197.

Osta Kirkkoherran kahvia - nautit ja samalla autat

Hakunilan seurakunnan oma kahvi on jälleen täällä! Yhteisvastuun hyväksi myynnissä rekolalaisen Black Bean Roasteryn tummaa sekä keskipaahtoista kahvia. 200 g paketin hinta on 10 euroa, ja se menee lyhentämättömänä Yhteisvastuukeräykseen.

Kahvia voi ostaa Hakunilan kirkolta kirkkoherranvirastosta ma-to klo 9-14. Kahvi maksetaan noudettaessa käteisellä, kortilla tai MobilePaylla 98930.

Hakunilan 21. Musiikkiviikko

Viikko 10 on perinteisesti Hakunilassa Musiikkiviikko. Musiikkiviikon tilaisuuksissa tuetaan Yhteisvastuukeräystä kolehdein ja ohjelmatuotoin. Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Haluatko lipaskerääjäksi?

Ota yhteyttä keräyspäällikkö Heli Leskiseen, p. 050 468 6410, heli.leskinen@evl.fi

Valkoinen sydän ja risti -logo ja valkoista tekstiä pinkillä taustalla.

• 60 % keräystuotosta ohjataan Kirkon Ulkomaanavun katastrofiavun kautta kansainväliseen apuun.
  • 20 % keräystuotosta suunnataan vuosittain valittavaan, vaihtuvaan kohteeseen Suomessa. Vuoden 2024 kumppanina toimii HelsinkiMissio.
  • 20 % keräystuotosta jää keräävälle seurakunnalle monipuoliseen avustus- ja auttamistoimintaan.

Viimeisen 7 vuoden aikana Yhteisvastuun kuluprosentti on liikkunut 20–38 % välillä. Kuluprosentin suuri vaihtelu on johtunut poikkeuksellisista keräysajoista ja keräystä rajoittaneista pandemiavuosista.

Lähde: www.yhteisvastuu.fi