Sinulle on lähetys

Kirkolla ei ole lähetystä vaan lähetyksellä on kirkko

Kirkko ei vain osallistu lähetykseen, vaan on olemassa sitä varten.

Lähetys on kirkon perustehtävä, johon jokainen kristitty on kutsuttu mukaan. Lähetyksessä jokaisella on oma paikkansa.

Voit tulla mukaan omien lahjojen ja mielenkiinnon mukaan. Lähetystyöhön voit osallistua rukoilemalla lähetystyön ja nimikkolähettien työn puolesta, lahjoittamalla lähetystyöhön, tulemalla mukaan toimintaan tai vapaaehtoistyöhön.

Valmistamme yhdessä talkoilla myyjäisiä ja tapahtumia sekä kokoonnumme lähetyspiireihin kokemaan yhteyttä ja jakamaan lähetysasioita.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Tulevia tapahtumia

Lähetettynä-illat torstaisin ennen iltamessua klo 17.30-18.30, Tikkurilan kirkko, Valo-sali

Lähetettynä illat varustavat ja rohkaisevat kristittynä elämiseen ja todistamiseen. Vaihtuvat vierailijat alustavat rukouksen, ihmisten tavoittamisen ja lähetettynä elämisen teemoista. Illan päätteeksi iltamessu kirkossa klo 19.

25.1. Päivi Peittola, KRS, Siunaa - kohtaa - kerro.

15.2. Olli Lehmonen, OPKO, Miten tavoittaa nuoria Jumalan valtakunnan työhön?

21.3. Lähetysjohtaja Jukka Kääriäinen, Kylväjä, Evankeliumin ilo innostaa. Valmiuksia kohdata kärsimys lähetystyössä ja hengellisessä työssä.

18.4. Japanin lähetystyöntekijät Petteri ja Joanna Rantamäki, SEKL

23.5 Toiminnanjohtaja Mikko Matikainen, Sansa

Nuorten aikuisten Kreikan matka 29.3.-2.4.2024

Tutustumme seurakuntamme tukemaan diasporatyöhön Ateenassa, vierailemme pakolaisleirin lähistöllä, tutustumme työhön Alpha Omega keskuksella, tapaamme seurakunnan nimikkolähetit ja tutustumme historialliseen Ateenaan.

Koko perheen vapputapahtuma Tikkurilan kirkolla ke 1.5. klo 10-14

Vapputapahtuma kaikenikäisille Tikkurilan kirkolla . Ohjelmassa on taikuriesitys, poppareita, ongintaa ja kasvomaalausta. Myynnissä myös simaa, munkkeja, kahvia ja grillimakkaraa. Tuotto nimikkolähetystyön hyväksi.

Lähetyspyhät

Pipliaseuran pyhä ja lähetyskahvit su 14.4. klo 10 Tikkurilan kirkossa. Messussa vietetään Raamattusunnuntaita. Messussa mukana Jarkko Korhonen, Mari Chaulagai, Terje Kukk ja Tuija Numminen Pipliaseurasta. Kirkkokahveilla Pipliaseuran yhteyspäällikkö Tuija Numminen kertoo Pipliaseuran naisten lukutaitotyöstä Afrikassa.

Lähetyspiirit

Lähetyspiireissä tuetaan lähetystyötä, välitetään ajankohtaista tietoa työalueilta ja jaetaan kuulumisia ulkomaan työntekijöiltä. Lähetyspiireissä tutkitaan sanaa, lauletaan ja rukoillaan yhdessä. Useissa piireissä kerätään vapaaehtoinen kolehti lähetystyön hyväksi.

Lähetyksen päiväpiiri parillisten viikkojen tiistaisin klo 13–14.30 ajalla 23.1.-28.5., Tikkurilan kirkko, kerhohuone Toivo, 2 krs. Sanaa, keskustelua, rukousta, vaihtuvia vierailijoita sekä kuulumisia ulkomaan työalueilta.

Raamattua ja lähetysasiaa teekupin äärellä parittomien viikkojen torstaisin klo 17.30–19.30 Kartanonkosken kerhohuoneessa ajalla 18.1.-25.4. Raamattua, rukousta, yhdessäoloa ja asiaa Kansanlähetyksen ulkomaantyöstä.

Sukkelat sukankutojat parittomien viikkojen tiistaisin klo 10–12 ajalla 16.1.-21.5. Vehkapolun kerhotilassa. Ryhmässä neulotaan yhdessä sukkia diakoniatyön, lähetystyön ja Kirkon Ulkomaanavun katastrofityön hyväksi. Voit neuloa myös kotona, ja tuoda neulomuksesi tapaamiseen. Seurakunta tarjoaa langat.

Israel-piiri maanantaisin 15.1., 12,2., 11.3., 8.4. ja 13.5. klo 18–20, Tikkurilan kirkko, kerhohuone Rakkaus, 2.krs. Ajankohtaisia asioita Israelista, sanaa, rukousta ja yhteislaulua.

Sansan medialähetyspiiri maanantaisin 22.1., 19.2., 18.3., 15.4., 20.5. ja 17.6. klo 17.30, Tikkurilan kirkko, kerhohuone Rakkaus, 2.krs. Raamatun sanan tutkimista ja rukousta maailmanlaajuisen Jumalan lähetyksen puolesta.

Tilaa lähetysrengaskirje

Haluatko ajankohtaisia kuulumisia työalueilta sekä lähetystyön ja kansainvälisen työn tapahtumista?

Tilaa lähetysrengaskirje lähetystyön ja kansainvälisentyön sihteeriltä. Kirje ilmestyy n. viisi kertaa vuodessa postitse tai sähköpostilla.

Pipliaseuran pyhä Raamattusunnuntaina 14.4.2024 klo 10 Tikkurilan kirkossa.