Aikuisille suunnattu toiminta on monipuolista keskusteluilloista luentoihin ja raamattuopetuksesta retkiin. Aikuis- ja seniorityön tukiryhmä suunnittelee ja toteuttaa toimintaa yhdessä työntekijöiden kanssa.

Kevät 2024

Tältä sivulta löydät syksyn ohjelman. Kaikkien järjestettävien tilaisuuksien tiedot löytyvät tapahtumakalenteristamme.

UUSI! Kirkon raamattupiiri

Uutta! Kirkon raamattupiiri pienessä seurakuntasalissa tiistaisin klo 18. Ohjelma: 16.1. aiheena Pelko, 6.2. Yksinäisyys, 5.3. Katumus, 9.4. Toivo, 7.5. Ilo.

Piirissä pysähdytään Raamatun äärelle pohtimaan ihmiselämän ikiaikaisia kysymyksiä. Iltoihin voi valmistautua lukemalla Raamattua tapahtumakalenterista ja seurakunnan kotisivulta löytyvän ohjeen mukaan. Piirin vetäjinä toimivat Matti Hyry ja Jarkko Vähäsarja. Piirin kummina toimii raamattuopettaja Jukka Norvanto.

UUSI! Naisten Café -virkistysillat naisille

Naisille suunnatuissa virkistysilloissa kokoonnutaan eri aiheiden äärelle. Lisätietoa illoista tapahtumakalenterissamme.

Hiljaisuuden illat

Perjantai-iltojen klo 18 alkavassa retriitissä voi pysähtyä sekä ottaa aikaa itsesi ja Pyhän kuuntelulle. Iltoja ohjaa Katja-Maaria Kaskinen. Hiljaisuuden iltoihin ilmoittaudutaan kirkkoherranvirastoon retriittiä edeltävään maanantaihin mennessä. Keväällä hiljaisuuden ilta on viimeisen kerran 19.4.

Raamatun sanan äärellä

Usko ja oppi -illat jatkuvat kirkolla läpi kevään kerran kuukaudessa 18.1. alkaen klo 18 . Mukana Matti Hyry ja Jarkko Vähäsarja sekä vieraita.

Aikuisten raamattupiiri kokoontuu joka toinen torstai 18.1. alkaen klo 9.30, Lammaspolku 1.

Uusi kirkon raamattupiiri (katso yllä.)

Lue seurakunnan raamattuopetuksesta lisää täältä.

Kirjallisuutta ja kulttuuria

Miesten kirjallisuuspiiri kokoontuu kirkolla kerran kuussa tiistaisin 23.1. alkaen klo 18. Mukana Matti Hyry.

Kirkkoherra
Hämeenkylän seurakunta
Auratie 3
01630 Vantaa

Olen aloittanut Hämeenkylän seurakunnan kirkkoherrana 1.2.2021 alkaen. Hämeenkylä on minulle tuttu vuosien takaa. Tulin Hämeenkylän lukioon töihin v. 1999 ja siirryin seurakuntapapiksi v. 2008. Erityisen iloinen olen vanhoista oppilaistani, joita olen saanut vihkiä ja joiden lapsia olen saanut kastaa. Jos haluat auttaa seurakuntaa ja alueen ihmisiä osaamisellasi, ota minuun yhteyttä.

Projektityön koordinaattori
Hämeenkylän seurakunta

Aikuistyö ja lähetystyö.

Terve! Olen Espoolainen nuorimies, nimeltäni Jarkko.

Ajauduin hyvässä johdatuksessa Vantaan puolelle töihin jalkapallopelien kautta. Minulle selvisi, että noin 8 kilometrin päässä kodistani on upea seurakunta täynnä hienoja ihmisiä.

Palvelen Hämeenkylän seurakunnassa nyt kolmatta vuotta ja olen kiitollinen, että saan olla juuri täällä töissä. Toimin projektityön koordinaattorina, mutta vastuualueina ovat myös lähetystyö, jota sain itsekin tehdä Mongoliassa urheilulähetystyön merkeissä, sekä vapaaehtoistyö. Monessa saan siis olla mukana, joten varmasti näemme! :)

Minulle saa ihan rohkeasti soittaa tai tulla juttelemaan.