Iltapäiväkerho

Vantaankosken seurakunnan iltapäiväkerho on koululaisten oma kerho 1.–2.-vuosiluokan oppilaille. Iltapäiväkerhossa on toimintaa jokaisena koulupäivänä maanantaista perjantaihin klo 12-17.

Kerhossa on sekä ohjattua että vapaata leikkiä, läksyjen tekoa ja ulkoilua, välipala, turvallista huolenpitoa kahden aikuisen seurassa. Kristillinen kasvatus on osa iltapäivätoimintaamme ja se näkyy kerhossa toisen kunnioittamisena ja yleisissä säännöissä sekä kerhohartauksissa. Iltapäivätoiminta perustuu valtakunnallisiin iltapäivätoimintaa ohjaaviin säännöksiin.

Ilmoittautuminen ja valintaperusteet

Teemme yhteistyötä Vantaan kaupungin kanssa ja käytössä on yhteinen iltapäiväkerhon hakemuskaavake.

Sähköinen haku: WILMA:n kautta > tunnukset koululta https://wilma.edu.vantaa.fi.

Koulutulokkaiden huoltajat saavat Wilma-tunnukset oppilaaksiottopäätöksen mukana.

Voimassa olevat valintakriteerit löytyvät osoitteesta:
http://www.vantaa.fi/varhaiskasvatus_ja_koulutus/perusopetus/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Iltapäiväkerhon maksu on 130e/kk (klo 17:ään saakka) ja 100 e/kk (klo 16:een saakka)

Kevätlukukausi alkaa maanantaina 8.1.

Kerhojen aukiolo noudattelee koulujen loma- ja vapaapäiviä.

Reput hohtavat uututtaan ja vuoden odotetuin kirjauutuus Aapinen puristuu pienissä käsissä. Ikävä äitiä ja isää häivähtää hetken mielessä, umpisolmuiset kengännauhat ärsyttävät, mutta kaverilta irronnut maitohammas on aina niin suuri ilon ja ihmeen paikka, että muut murheet unohtuu. Ollaan samaan aikaan tosi isoja ja silti vielä niin pieniä.

Seurakunnan iltapäiväkerhot ovat leikkiä arvostava ympäristö. Leikki on lapselle luontainen oppimisympäristö jossa hän ottaa maailman haltuunsa - koppia elämästä ja itsestään. Ole hyvä, kiitos ja anteeksi ovat pienen koululaisen elämän aapisen tärkeitä vuorovaikutuksen aakkosia, joiden kautta liitytään omaan kulttuuriin.

Kerhopaikat lukuvuonna 2023-2024

Myyrmäen kirkko, Uomatie 1 väistötila, puh. 044 422 0346

Ohjaajina Tytti Malinen ja Joel Jansik

Kaivosristi (Kaivoksela), Kaivosvoudintie 3, puh. 044 4220442

Ohjaajina Mira Nattari-Jokisalo ja Satu Vähäkotamäki

Kivistön kirkko, Laavatie 2, puh. 0400 340 490

Ohjaajina Satu Karonen (s-posti satu.m.karonen(at)evl.fi) ja Jenny Nikkanen

sähköpostiosoitteet muodossa: etunimi.sukunimi@evl.fi

Apuohjaaja
Lastenohjaaja
Vantaankosken seurakunta

Tapaat minut Kivistön kirkon perhekahvilassa, muskarissa, koululaisten iltapäiväkerhossa sekä Kivistön alueen tapahtumissa ja seurakuntamme somessa. Keskustelen mielelläni kaikista lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvistä asioista.

Lastenohjaaja
Vantaankosken seurakunta

Työskentelen Kivistön kirkolla iltapäivä- ja naperokerhossa, sekä iltaperhekerhossa. Voit tavata minua myös Kivistön alueen kouluissa ja eskareissa, sekä Vantaankosken seurakunnan perheleireillä.

Teen myös lasten ja perheiden, sekä Kivistön alueen muiden toimijoiden kanssa yhteistyötä Kivistössä ja  alueen tapahtumissa.

Koululaisen kokoinen päivä

Koulupäivän jälkeinen iltapäivä on lastenohjaajien ydinosaamista. Me vastaanotamme kerhoon lapsen. Koululaisen kokoisessa päivässä tiedämme, että lapsi on jo tehnyt vaativan päivätyön koulussa. Kerhossa hänellä on aika ja rauha lapsen tärkeimmälle työlle, leikille.

Säännölliset päivärutiinit, läsnäolevat aikuiset ja monipuoliset harrasteet mahdollistavat kasvurauhan pienen koululaisen päivään.

Kiitollisuus, kunnioitus ja kohtuus ovat osa kirkon ilmasto-ohjelmaa. Luontosuhteen tukeminen, oikeudenmukaisuus ja kohtuus ohjaavat lasta vastuulliseen elämään ja ovat tulevaisuustaitoja elämän mittaisessa oppimisessa.

Myyrmäen kirkon kontilla aloitettiin ympäristökasvatuksen parissa istuttamalla köynnöksiä uuteen vaunukatokseen ja elävöittämällä puita askartelemalla niille silmät, jotka näkevät minut. Kontin portaikot saivat iloisen värityksen perheiden keskiviikon talkoissa. Ympäristö on meidän ja haluamme pitää siitä huolen.