Ilmoittautuminen

Rippikouluun ilmoittautuminen tapahtuu 2.-15.10.2023 välisenä aikana verkossa alla olevan linkin kautta.

Huoltaja luo ilmoittautumisjärjestelmään käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tunnusten luominen tapahtuu vahvan tunnistautumisen avulla esim. verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Rekisteröitymisen yhteydessä luotua käyttäjätunnusta ja salasanaa tarvitaan myöhemmin rippikoulun maksamisvaiheessa. Tarkemmat ohjeet ilmoittautumisesta löytyvät Vantaan riparit nettisivuilta.

Ilmoittaudu rippikouluun tästä. Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vinkkejä ilmoittautumiseen

Keskustele ensin huoltajiesi kanssa rippikouluvaihtoehdoista. Pyri valitsemaan eri ajankohtina olevia vaihtoehtoja listaasi (talviloma, alkukesä, keskikesä, loppukesä). Listaa vähintään viisi rippikoulua, joihin mieluiten osallistuisit. Useammankin voit valita, mutta vähintään viisi on valittava. Rekolassa on vuosittain noin 150 rippikoululaista, joten valitettavasti emme voi taata, että pääset ensimmäiseksi valitsemaasi ryhmään. Pääset kuitenkin jollekin näistä viidestä vaihtoehdosta, jotka valitset ilmoittautuessasi.

Mikäli haluat kaverisi kanssa samalle rippileirille, sinun tulee käyttää kaverikoodia ilmoittautuessa. Muista kirjoittaa kaverikoodi ylös.

Kaverikoodin käyttö

1. Valitkaa, kuka kaveriporukasta (max. kolme henkilöä) ilmoittautuu ensimmäiseksi - ilmoittautuminen edellä olevien ohjeiden mukaisesti.
2. Ilmoittautumisen jälkeen saat netistä ilmoittautumislomakkeesta kaverikoodin. Anna tämä koodi yhdelle tai kahdelle kaverillesi. Muista kirjoittaa kaverikoodi muistiin, jos olet sitä käyttämässä!
3. Muut kaveriporukassa ilmoittautuvat netissä kaverikoodilla (lomakkeessa on tälle kohta), jolloin ei tarvitse valita netistä leirivaihtoehtoja vaan ne tulevat automaattisesti ensimmäisen ilmoittautujan mukaisesti.

Rippikouluryhmiin jako tapahtuu vasta ilmoittautumisajan jälkeen. Ilmoittautumisjärjestyksellä ei ole merkitystä eli kaikki ilmoittautumisajan puitteissa ilmoittautuneet ovat samalla viivalla. Tiedot rippikoulujaosta ilmoitetaan antamaasi omaan sekä huoltajan sähköpostiosoitteeseen. Viestimme sähköpostitse myös muissa rippikouluasioissa. On siis erityisen tärkeää, että sähköpostitiedot ovat oikeinkirjoitetut ja ajan tasalla!

Muuta ilmoittautumisesta

Jos et voi, tai et ole onnistunut ilmoittautumaan sähköisesti, niin voit tulla ke 4.10.23 klo 18.00 - 19.00 Rekolan Pyhän Andreaan kirkolla, Kustaantie 22, C-ovesta sisään kirkon sivulta (Nuorten tila). Toivomme, että tulisit paikalle yhdessä huoltajan kanssa. Vastaamme paikan päällä rippikouluun ja ilmoittautumiseen liittyviin kysymyksiin.

Rippikoululaisille lähetetään tieto omasta rippikouluryhmästä ja rippikoulun aloituskerrasta marraskuun aikana.

Jos käyt rippikoulusi muualla, ilmoita myös siitä minulle sähköpostilla maarit.kettunen@evl.fi. (Nimi, osoite, puhelin, ruoka-aineherkkyydet/erityisruokavaliot ja rippikoulupaikkasi).

Jos käyt esimerkiksi jonkin järjestön tai muun kuin Vantaan seurakuntien pitämän rippikoulun, ilmoittaudut heidän ilmoittautumisen mukaan. Lisäksi tulee sinun kuitenkin suorittaa keväällä yhteysjakso eli omaan seurakuntaasi tutustuminen Rekolassa. Tästä saat tarkemmat tiedot kirjeessä marraskuun loppuun mennessä.

Ripariviikonloppua varten tarvitsemme tiedot erityisruokavalioista ja mahdollisista ruoka-aineherkkyyksistä.

Ota rohkeasti yhteyttä jos on kysyttävää!

Maarit Mipa Kettunen, nuorisotyönohjaaja, maarit.kettunen@evl.fi, p. 050 343 4829

// ]]>