Millaiselle riparille?

Rippikoulutarjonnasta löydät erilaisia vaihtoehtoja leirimuotoisesta riparista päivärippikouluun.

Leiririppikoulu

Korsossa leiripaikkoina vuonna 2024 ovat Kisakeskus Raaseporissa, Kiipulan kurssi- ja koulutuskeskus Turengissa, Kalliopirtin leirikeskus Kärkölässä sekä Koivupuiston leirikeskus Ylöjärvellä. Leirillä on monenlaista yhdessäoloa: oppihetkiä, iltaohjelmia, hartauksia, uimista, pelaamista ja yhteistä vapaa-ajan viettoa. Leirijakson lisäksi rippikouluun kuuluu erilaisia tapahtumia ja yhteisiä kokoontumisia. Kaikki nämä tapaamiset ja kokoontumiset ovat tärkeä osa rippikoulua. Niissä tutustutaan ryhmään ja käydään läpi rippikoulussa opittavia asioita. Leiririppikoulun ryhmäkoko on noin 25 henkeä.

Päivärippikoulu

Päivärippikoulu sopii sinulle, jos sinun ei ole mahdollista lähteä leirille. Päivärippikoulussa kokoonnutaan yhteen päivittäin viikon ajan. Päivät koostuvat oppi- ja hartaushetkistä ja isosten vetämistä ohjelmista. Seurakunta tarjoaa rippikoulupäivinä lounaan. Tapaamisia on myös kevään aikana. Ryhmä kokoontuu Korson seurakunnan nuorisotiloissa. Päivärippikoulussa on mahdollisuus suorittaa rippikoulu myös pienryhmässä. Päivärippikoulu järjestetään sekä hiihtolomalla että kesällä.

Rippikoulun käyminen muualla kuin Korsossa

Rippikoulu on mahdollista käydä myös toisessa seu­rakunnassa tai esim. jonkin järjestön kautta. Tällöin ilmoittaudut suoraan kyseiseen rippikouluun (heidän ilmoittautumisohjeiden mukaisesti) ja sen lisäksi Kor­son seurakunnan yhteysjaksoon. Yhteysjaksoon ilmoit­taudutaan lähettämällä sähköpostia Korson seurakun­nan rippikoulupastorille osoitteeseen elina.aro@evl.fi. Kirjoita viestiin yhteystietosi (osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite) ja rippileirisi tiedot. Yhteysjakso pide­tään kevään 2024 aikana. Sen aikana tutustutaan oman seurakunnan toimintaan ja työntekijöihin. Korson seu­rakunta ei osallistu muiden seurakuntien tai järjestöjen rippikoulumaksuihin.

Vantaan seurakuntien yhteiset riparit

Vantaan seurakunnat järjestävät myös yhteisiä ripareita. Näille yhteisille ripareille ovat tervetulleita kaikki vantaalaiset nuoret, kotiseurakunnasta riippumatta. Lue lisää

// ]]>