Ripareiden yhteinen vanhempainilta ti 3.10.2023 klo 18 Hakunilan kirkolla

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan rippikoulusta!

Mitä riparilla tehdään?

- Keskustellaan ja opitaan kristinuskosta, itsestä ja toisista.
- Tutustutaan toisiin, lauletaan, leikitään, pelaillaan ja kisaillaan yhdessä.
- Syödään viidesti päivässä: aamiainen, lounas, välipala/päiväkahvi, päivällinen ja iltapala.
- Hiljennytään hartaushetkissä.
- Ollaan ulkona ja sisällä.
- Uidaan ja saunotaan (jos niin haluat).

Miten ja milloin ilmoittaudun?

Rippikouluun ilmoittaudutaan 2.-15.10.2023 välisenä aikana verkossa.

Huoltaja luo ilmoittautumisjärjestelmään käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tunnusten luominen tapahtuu vahvan tunnistautumisen avulla esim. verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Rekisteröitymisen yhteydessä luotua käyttäjätunnusta ja salasanaa tarvitaan myöhemmin rippikoulun maksamisvaiheessa, joten ne kannattaa laittaa talteen. Jos tunnus tai salasana unohtuvat, lähetä viesti rippikoulupapille (tiina.palmu@evl.fi), niin saat uuden tunnuksen.

Miten kaverikoodi toimii?

1. Valitkaa, kuka kaveriporukasta (max. kolme henkilöä) ilmoittautuu ensimmäiseksi. Hän täyttää ilmoittautumislomakkeen.
2. Ilmoittautumisen jälkeen lomakkeen täyttänyt saa netistä ilmoittautumislomakkeesta kaverikoodin. Tämän koodin voi antaa yhdelle tai kahdelle kaverille. Muista siis kirjoittaa kaverikoodi muistiin, jos olet sitä käyttämässä!
3. Muut kaveriporukassa ilmoittautuvat netissä kaverikoodilla (lomakkeessa on tälle kohta), jolloin ei tarvitse valita netistä leirivaihtoehtoja, vaan ne tulevat automaattisesti ensimmäisen ilmoittautujan mukaisesti.

Milloin ja miten saan tiedon siitä, mille riparille menen?

Tiedot rippikoulujaosta ilmoitetaan tekstiviestinä antamaasi omaan puhelinnumeroon sekä huoltajan sähköpostiin marraskuun alussa. Viestimme sähköpostitse myös muissa rippikouluasioissa. On siis erityisen tärkeää, että sähköpostitiedot ovat oikein kirjoitetut ja ajan tasalla!

Pääsevätkö aiemmin ilmoittautuneet helpommin haluamalleen riparille?

Kaikki ilmoittautumisajan puitteissa ilmoittautuneet ovat samalla viivalla. Ei siis ole väliä, ilmoittaudutko ilmoittautumisajan alussa vai lopussa. Rippikouluryhmiin jako tapahtuu vasta ilmoittautumisajan jälkeen.

Mitä ripari maksaa?

Valtaosa rippikoulun kustannuksista katetaan kirkollisverolla.

Rippikoulumaksu kattaa vajaan kolmasosan rippikoulun täysihoidosta, vakuutuksista, matkoista ja oppimateriaaleista.

• Päivärippikoulun omavastuuosuus on 40 euroa (ateriat ja retkikulut)
  • Leiririppikoulujen omavastuuosuus on 160 euroa

Rippikoulumaksun voi maksaa useammassa erässä. Maksusta voi myös hakea alennusta tai vapautusta, jos perheellä on taloudellisia vaikeuksia. Hakemuslomakkeen voi tulostaa täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Voit myös pyytää hakemuksen Hakunilan seurakunnan diakoniatyöntekijöiltä p. 050 573 6277 tai hakunilan.diakonia@evl.fi tai noutaa kirkkoherranvirastosta.

Hakemus liitteineen palautetaan diakoniatoimistoon sähköpostitse tai tuomalla kirkkoherranvirastoon. Hakemuksen voi myös postittaa osoitteeseen Hakunilan seurakunta, diakoniatyö, PL 67, 01201 Vantaa.

Hakemukset on palautettava viimeistään 30.4.2024. Vain asianmukaisesti täytetty ja liitteineen palautettu hakemus huomioidaan. Päätöksestä ilmoitetaan huoltajalle.

Mitä jos minua ei ole kastettu?

Jos haluat tulla kastetuksi ja konfirmoiduksi, sinut voidaan kastaa rippikoulun aikana tai ennen sitä. Ota tällöin yhteyttä oman riparisi ohjaajaan tai Tiina Palmuun ja kerro asiasta.

Tiina Palmu

vt. kirkkoherra