Millaiselle riparille?

Rippikoulutarjonnasta löydät erilaisia vaihtoehtoja leirimuotoisesta riparista päivärippikouluun.

Päivärippikoulu

Päivärippikoulu pidetään Rekolan kirkolla hiihtoloman aikana. Se on hyvä vaihtoehto, jos olet esimerkiksi kesän töissä tai et halua leirille. Päivärippikoulu on maksuton ja seurakunta tarjoaa päivisin lounaan.

Leiririppikoulut

Leiririppikouluja järjestetään Piispalassa, Keski-Suomessa

Piispala on nuorisokeskus Kannonkoskella, Jyväskylän suunnalla noin 380 kilometrin päässä Rekolasta. Siellä on monipuoliset liikunta- ja harrastemahdollisuudet. Paikka sijaitsee järven rannalla. Leireille Piispala 1, Piispala 2, Piispala 3, Piispala 4 ja Piispala 5 mahtuu enintään 25 nuorta per leiri. Majoitus on neljän hengen huoneissa.

Leirimme ovat savuttomia ja päihteettömiä. Leirikeskuksissa tupakointi on kielletty. Jos et voi olla polttamatta, päivärippikoulu on sinulle ainoa sopiva rippikoulumuoto.

Yhteysjakso – omaan seurakuntaan tutustuminen

Sekä päivä- että leiririppikouluun kuuluu lisäksi:

• Seurakuntaan tutustumista (nuorten avoimet ovet-ilta, Iltamessu)
  • Lähetystyöhön tutustuminen
  • Ripariviikonloppu kirkolla
  • Vanhemmille yksi/kaksi ryhmäkohtaista vanhempaintapaamista
  • Perhevartit kirkolla, jonne tulee nuori, huoltaja/huoltajat ja yksi leirin ojaaja

Vantaan seurakuntien yhteiset riparit

Vantaan seurakunnat järjestävät myös yhteisiä ripareita. Näille yhteisille ripareille ovat tervetulleita kaikki vantaalaiset nuoret, kotiseurakunnasta riippumatta. Lue lisää

Kuvassa poika heittää koripalloa ja hymyilee.
// ]]>