Ilmoittautuminen rippikouluun on 2.-15.10.2023

Rippikouluun ilmoittautuminen tapahtuu sähköisellä lomakkeella osoitteessa vantaanriparit.fi/korso. Huoltaja luo ilmoittautumisjärjestelmään käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tunnusten luominen tapahtuu vahvan tunnistautumisen avulla esim. verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Rekisteröitymisen yhteydessä luotua käyttäjätunnusta ja salasanaa tarvitaan myöhemmin rippikoulun maksamisvaiheessa.

Ilmoittaudu tästä

Vinkkejä ilmoittautumiseen

Keskustele ensin huoltajiesi kanssa rippikouluvaihtoeh­doista. Pyri valitsemaan eri ajankohtina olevia vaihto­ehtoja listaasi (hiihtoloma, alkukesä, keskikesä, loppuke­sä). Listaa vähintään kuusi rippikoulua, joihin mieluiten osallistuisit. Useammankin voit valita, mutta vähintään kuusi on valittava. Korsossa on vuosittain noin 300 rip­pikoululaista, joten valitettavasti emme voi taata, että pääset ensimmäiseksi valitsemaasi ryhmään. Pääset kuitenkin jollekin näistä kuudesta vaihtoehdosta, jotka valitset ilmoittautuessasi.

Mikäli haluat kaverisi kanssa samalle rippileirille, sinun tulee käyttää kaverikoodia ilmoittautuessa. Muista kir­joittaa kaverikoodi ylös

Kaverikoodin käyttö

1 ) Valitkaa, kuka kaveriporukasta (max. kolme henkilöä) ilmoittautuu ensimmäiseksi - ilmoittautuminen tapah­tuu edellä olevien ohjeiden mukaisesti.

2 ) Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostitse kaveri­koodin. Anna tämä koodi yhdelle tai kahdelle kaverillesi. Laita kaverikoodi muistiin, jos olet sitä käyttämässä!

3 ) Muut kaveriporukassa ilmoittautuvat netissä kave­rikoodilla (lomakkeessa on tälle kohta), jolloin ei tarvit­se valita netistä leirivaihtoehtoja vaan ne tulevat auto­maattisesti ensimmäisen ilmoittautujan mukaisesti.

Rippikouluryhmiin jako tapahtuu vasta ilmoittautu­misajan jälkeen. Ilmoittautumisjärjestyksellä ei ole merkitystä eli kaikki ilmoittautumisajan puitteissa il­moittautuneet ovat samalla viivalla. Tiedot rippikou­lujaosta ilmoitetaan antamaasi omaan sekä huoltajan sähköpostiosoitteeseen. Viestimme sähköpostitse myös muissa rippikouluasioissa. On siis erityisen tärkeää, että sähköpostitiedot ovat oikeinkirjoitetut ja ajan tasalla!

Ripari-infot kouluilla ja kirkolla

Vierailemme Korson alueen yläkouluissa viikoilla 38–39 kertomassa rippikouluista. Tarkista uskonnonopettajalta, koska koulussanne pidetään ripari-info.

Korson kirkolla avoimet ovet huoltajille ke 4.10.2023 klo 16:00-18:30 välillä. Jos haluat tavata työntekijöitä, kysyä rippikouluista tai kaipaat tukea ilmoittautumiseen, olet tervetullut Korson kirkolle (Merikotkantie 4).

Milloin ja miten saan tiedon siitä, mille riparille menen?

Tiedot rippikoulujaosta ilmoitetaan sähköpostitse marraskuun aikana. Viestimme sähköpostitse myös muissa rippikouluasioissa. On siis erityisen tärkeää, että sähköpostitiedot ovat oikein kirjoitetut ja ajan tasalla!

Pääsevätkö aiemmin ilmoittautuneet helpommin haluamalleen riparille?

Kaikki ilmoittautumisajan puitteissa ilmoittautuneet ovat samalla viivalla. Ei siis ole väliä, ilmoittaudutko ilmoittautumisajan alussa vai lopussa. Rippikouluryhmiin jako tapahtuu vasta ilmoittautumisajan jälkeen.

// ]]>