Mikä on sinulle sopivin rippikoulu?

Rippikoulutarjonnasta löydät erilaisia vaihtoehtoja leirimuotoisesta riparista päivärippikouluun.

Rippikoulusi muodostuu:

• syksyn ensimmäisestä tapaamisesta
  • kevään tutustumisjaksosta
  • kirkolla pidetystä päivärippikoulusta tai kesän leirijaksosta
  • konfirmaatioharjoituksesta
  • ja lopulta konfirmaatiostasi ja rippijuhlistasi.

Leiririppikoulut

Leirillä on monenlaista yhdessäoloa: oppimishetkiä, iltaohjelmia, hartauksia, uimista, saunomista, pelaamista ja yhteistä vapaa-ajan viettoa. Leirijakson lisäksi rippikouluun kuuluu erilaisia tapahtumia ja yhteisiä kokoontumisia. Kaikki nämä tapaamiset ja kokoontumiset ovat tärkeä osa rippikoulua. Niissä tutustutaan ryhmään, käydään läpi rippikoulussa opittavia asioita ja pidetään konfirmaatioharjoitus. Leiririppikoulun ryhmäkoko on noin 25 henkeä.

Päivärippikoulu

Päivärippikoulussa kokoonnutaan yhteen päivittäin viikon ajan. Päivät koostuvat oppimis- ja hartaushetkistä ja isosten vetämistä ohjelmista. Seurakunta tarjoaa rippikoulupäivinä lounaan. Tapaamisia on myös kevään aikana. Ryhmä kokoontuu Hämeenkylän seurakunnan nuortentilassa (kirkon vasemman siiven ulkoportaat ylös ja ovi vasemmalle). Päivärippikoulussa on mahdollisuus suorittaa rippikoulu myös pienryhmässä. Päivärippikoulu järjestetään kesällä.

Vantaan seurakuntien yhteiset riparit

Vantaan seurakunnat järjestävät myös yhteisiä ripareita. Näille yhteisille ripareille ovat tervetulleita kaikki vantaalaiset nuoret, kotiseurakunnasta riippumatta. Lue lisää

// ]]>