Tikkurilan kirkkokorttelissa 61 asuntoa vuokrattavana – Haku on alkanut

Tikkurilan uuden kirkon kortteliin valmistuneisiin seurakunnan vuokra-asuntoihin voi nyt hakea asukkaaksi.

Ulkokuva Vehkapolun varteen valmistuvasta kerrostalosta.

Kuva: Esko Jämsä

Asunnot sijaitsevat Tikkurilan keskustassa kävelykatu Vehkapolun varrelle keväällä valmistuvassa kerrostalossa.

Seurakunnan asuntoja on yhteensä 61 kappaletta. Yksiöitä on 42 kpl, kaksioita 15 kpl, kolmioita 3 kpl ja yksi neljän huoneen asunto. Kaikki asunnot ovat savuttomia, eikä niissä ole asukaspysäköintiä.

Vuokrien hinnat määräytyvät asuntojen koon mukaan. Asuntoihin on 2 kuukauden takuuvuokra, ja kaikkien hakijoiden luottotiedot tarkistetaan.

Kaikkien asuntojen vuokraan lisätään vesi käytön mukaan. Asukas tekee itse sähkösopimuksen.

Asuntohakemuksella voi ilmaista kiinnostuksen

Uusiin asuntoihin pääsee arvion mukaan muuttamaan 19.–25.4.2021, ja vuokranmaksu alkaa 1.5.2021. Nyt on siis mahdollisuus päästä vapuksi omaan kotiin Tikkurilan keskustaan.

Asuntohakemuksen voi tehdä täyttämällä lomakkeen osoitteessa vantaanseurakunnat.fi/kotitikkurilastaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Hakemus ei sido vielä mihinkään, ja asunnon näyttö pyritään järjestämään. Näiden asuntojen vuokraajilta edellytetään kunnossa olevia luottotietoja.

Lisätietoja voi kysyä sähköpostitse osoitteesta asuntovuokraus.vantaa@evl.fi

Tikkurilan kirkkokortteliin tulevien asukkaiden iloksi on suunniteltu korttelin omaa yhteisöllistä toimintaa, kuten yhteisöruokailuita. Kirkkokorttelin nimi on kohtaamisen kortteli, ja se näkyy korttelin eri toimijoiden yhteistyönä, jonka tarkoituksena on rakentaa asukkaiden yhteisöllisyyttä monin tavoin. Esim. yhteisiä viestintäkanavia korttelin toimijoille ja asukkaille suunnitellaan ja kaikki asukkaat tulevat saamaan tervetulolahjan.

Uutista muokattu 20.2. Poistettu lause: Asukkaat valitaan hakemusjärjestyksessä. Poistettu lause vuokrien määristä. Vuokrahinnasto näkyy esittelysivulta.

Fri Feb 12 11:46:00 EET 2021