Toukokuun juhlavuosidialogeissa keskustellaan vantaalaisesta arjesta

Vantaan kaupunki ja Vantaan seurakunnat järjestävät yhdessä kaupungin 50-vuotisjuhlavuoden kunniaksi neljä keskustelutilaisuutta eri puolilla kaupunkia.

Kolme ihmistä keskustelemassa.

Kuva: Vantaan kaupunki

Kotona Vantaalla -juhlavuosidialogien tavoitteena on ymmärtää paremmin, mitä vantaalaisuus ja eläminen Vantaalla merkitsevät kaupunkilaisille sekä tarjota mahdollisuus yhteiselle keskustelulle.

Juhlavuosidialogit toteutetaan rakentavan keskustelun Erätauko-menetelmällä. Päämääränä ei ole yksimielisyys vaan päästä kuulemaan toisten keskustelijoiden näkemyksiä ja oivaltamaan uutta.

Keskustelusarja on osa 50-vuotiaan Vantaan juhlavuoden ohjelmaa.

Toukokuussa Vantaan kaupungin asukastilat ja Vantaan seurakunnat järjestävät keskustelutilaisuuksia neljällä alueella. Keskusteluissa tarkastellaan vantaalaisuutta tietyn kaupunginosan näkökulmasta.

Ensimmäinen keskusteluista järjestetään tiistaina 14.5. klo 17–19 Länsimäen nuorisotilalla (Suunnistajankuja 2). Keskustelun aiheena on nuorten hyvinvointi Länsimäessä. Tilaisuuteen on kutsuttu mukaan alueen nuoria ja vanhempia, vaikuttajia eri yhdistyksistä sekä nuorten kanssa työskenteleviä.

Tiistaina 21.5. keskustellaan hyvästä arjesta eri alueilla. Koivukylän keskustelu järjestetään Koivukylän asukastilassa (Hakopolku 2) klo 15–17 ja Myyrmäen keskustelu klo 16–18 Myyrmäkitalossa (Paalutori 3).

Neljäs keskustelu käydään keskiviikkona 22.5. Tikkurilan asukastilassa (Lummetie 2bA), jossa keskustellaan siitä, mitä tikkurilalaisuus merkitsee osallistujille ja mikä tekee Tikkurilasta hyvän paikan asua.

Juhlavuosidialogeihin on kutsuttu paikallisia asukkaita sekä alueella toimivia ryhmiä ja organisaatioita. Osaan keskusteluista mahtuu vielä mukaan. Katso alta tarkemmat tiedot.

Keskustelut ovat luottamuksellisia. Sen takia tilaisuuksiin ei oteta mukaan yleisöä.

Jokaisesta juhlavuosidialogista tehdään muistiinpanot, joita hyödynnetään Vantaan kaupungin seuraavan strategian valmistelussa.

Järjestä oma juhlavuoden keskustelu

Juhlavuosikeskustelujen sarja jatkuu syksyllä. Tapahtumien ajankohdat ja aiheet julkaistaan myöhemmin Vantaan tapahtumakalenterissa.

Vantaalaiset järjestötoimijat ja yhteisöt voivat järjestää myös omia juhlavuoden keskusteluitaan. Lisätietoa järjestämisestä saat infotilaisuudessa, joka järjestetään etäyhteydellä TeamsissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä torstaina 23.5. klo 17–18. Infotilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Lisätiedot:

Haluaisitko osallistua oman alueesi juhlavuosidialogiin? Alla ilmoittautumisohjeet niihin tilaisuuksiin, joissa on vielä tilaa.

Länsimäen juhlavuosidialogi 14.5.: ilmoittaudu sähköpostilla salli.allen@vantaa.fi

Koivukylän juhlavuosidialogi 21.5.: ilmoittaudu 14.5. mennessä ilmoittautumislomakkeella

Myyrmäen juhlavuosidialogi 21.5.: ilmoittaudu 13.5. mennessä sähköpostilla emilia.henttunen@vantaa.fi

Tikkurilan juhlavuosidialogi 22.5.: ilmoittaudu sähköpostilla tikkurilanasukastila@vantaa.fi