Ehdokkaat Vantaankosken seurakunnassa

Kirkko tarvitsee monenlaisia päättäjiä. Äänestämällä vaikutat seurakuntasi ja kirkon tulevaisuuteen.

Kuka voi äänestää?

Seurakuntavaaleissa jo 16-vuotiaalla on äänioikeus. Rippikoulua tai konfirmaatiota ei edellytetä äänestämiseen, kirkon jäsenyys riittää. Kaikki viimeistään vaalipäivänä 20.11. 16 vuotta täyttävät evankelis-luterilaisen kirkon jäsenet saavat äänestää.

Jokainen voi äänestää vain sen seurakunnan ehdokkaita, jonka alueella asuu. Vantaankosken seurakunnan ehdokkaita voivat äänestää Vantaankosken seurakunnan jäsenet. Jos et tiedä, mihin seurakuntaan kuulut, tarkista tästä.

Koska voi äänestää?

• Ennakkoäänestys 8.-12.11.2022
  • Vaalipäivä 20.11.2022

Missä voi äänestää?

Ennakkoäänestys 8.–12.11.2022
Ennakkoon voit äänestää missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa ympäri maan. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan!

Linkki ennakkoäänestyspaikkoihin päivitetään tänne myöhemmin.

Varsinainen äänestyspäivä 20.11.2022
Vaalipäivänä voit äänestää vain oman seurakuntasi äänestyspaikassa. Äänestysaika on klo 11.00–20.00.
Vantaankosken seurakunnassa äänestyspaikka on Myyrmäen Virtakirkko (Rajatorpantie 8).