Yhteisvastuu-keräys polkaistaan käyntiin kevätriehassa Korson kirkolla sunnuntaina 4.2.

Tervetuloa koko perheen kevätriehaan Korson kirkolle! Perinteisessä Yhteisvastuu-keräyksen startissa jälleen paljon puuhaa ja tekemistä.

Yhteisvastuu ja Korson seurakunta

Korson seurakunnan perinteinen Yhteisvastuu-keräyksen starttaavat kevätkarkelot ovat taas täällä! Tapahtuma alkaa perhemessulla Korson kirkossa klo 10. Mukana lasten ja perheiden pappi Minna Ruuttunen, seurakunnan lastenohjaajia ja kirkkoherra Tuomas Antola.

Jumalanpalveluksen jälkeen seurakuntakeskus on täynnä ohjelmaa kaiken ikäisille.

Katso tarkempi ohjelma tiedot tapahtumakalenterista.

Yhteisvastuu-keräys vie avun nuorille

Vuosittain seurakunnissa toteutettava Yhteisvastuu-keräys kohdentuu tänä vuonna yksinäisyydestä kärsiville nuorille, joilla syrjäytymisriski on suuri.

Keräyksen tuotto jaetaan perinteiseen tapaan kotimaankohteen, ulkomaankohteen ja kunkin seurakunnan paikallisesti valitseman kohteen välillä. Tänä vuonna Suomen kohteena on HelsinkiMissio, jolla on pitkä kokemus yksinäisyyden ehkäisemiseen liittyvästä työstä.

HelsinkiMission School to belong -ohjelma vie avun ja ottaa mukaan koko koulun. Oppilaitoksille tarjotaan apuvälineitä ja keinoja nuoren yksinäisyyden tunnistamiseen, puheeksi ottamiseen ja avun tarjoamiseen.

Ulkomaankohteena on Kirkon Ulkomaanapu, joka tekee työtä Ugandassa kuudella pakolaisasutusalueella. Koulutushankkeiden avulla parannetaan koulutuksen saatavuutta rakentamalla uusia ja turvallisia luokkahuoneita, järjestämällä kouluun paluuseen kannustavia kampanjoita ja lisäämällä tietoa koulutuksen tärkeydestä sekä jakamalla oppimateriaaleja ja hygieniapakkauksia.

Lue lisää Yhteisvastuu-keräyksestäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

tai lahjoita keräykseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Sanna Ahjosaari
Sanna Ahjosaari
Johtava kasvatuksen viranhaltija
Merikotkantie 4
01450 Vantaa
Minna Ruuttunen
Minna Ruuttunen
Varhaiskasvatuksen pappi
Merikotkantie 4
01450 Vantaa

Varhaiskasvatuksen pappina minulla on ihana etuoikeus olla paljon tekemisissä lasten ja perheiden kanssa. Minulla on sellainen ohje ja haaste itselleni, että pyrkisin aina puhumaan niin, että lapsikin sen ymmärtää. Ainakin niissä tilanteissa, joissa lapsia on paikalla. Se ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla myös syvällinen tai etteikö asiat voisi puhutella myös aikuisia. Tämä haaste ei ole ihan helppo, enkä väitä että onnistuisin siinä. Mutta toivon oppivani!

2024-01-25 14:07:00.0