Et ole yksin -valokuvanäyttely kiertää Vantaalla diakonian juhlavuoden kunniaksi

Vantaan kirkoissa kiertää vuoden 2022 aikana valokuvanäyttely Et ole yksin, joka nostaa esiin diakoniatyöntekijöiden kohtaamia tarinoita fiktiivisesti kuvitettuna.

Lapsi istuu kaiteella ja katsoo poispäin kamerasta. Taustalla näkyy betonielementeistä rakennettuja kerrost...

Kuva: Sami Sallinen

Näyttelyn valokuvat pohjaavat aitoihin kohtaamisiin ja tarinoihin, mutta kuvista on häivytetty tunnistettavat yksityiskohdat.

Kuvat on ottanut valokuvaaja Sami Sallinen. Sallinen on toimittaja, kuvaaja ja videotuottaja, joka on työskennellyt media- ja viestintäalalla vuodesta 1991 Eritreassa ja Suomessa.

Et ole yksin -valokuvanäyttely on tällä hetkellä esillä Hämeenkylän kirkossa (Auratie 3) 13.2. saakka. Tämän jälkeen näyttely siirtyy muihin Vantaan kirkkoihin seuraavasti:

• Myyrmäen Virtakirkko (Rajatorpantie 8) 15.2.-11.3.2022
  • Korson kirkko (Merikotkantie 4) 13.3.-1.4.2022
  • Tikkurilan kirkko (Asematie 12) 4.4. alkaen, päättymispäivä tarkentuu.
  • Rekolan kirkko (Kustaantie 22A) 11.9.-2.10.2022

Näyttelyyn voi tutustua kirkkojen aukioloaikoina.

Valokuvanäyttely on osa Diakonia 150 -juhlavuotta. Vuonna 2022 tulee kuluneeksi 150 vuotta siitä, kun ensimmäinen suomalainen diakonissa asetettiin virkaansa. Juhlavuoden aikana nostamme esiin erilaisia näkökulmia diakoniatyöhön, ammatillisen diakoniatyön merkitystä sekä diakonian kaikkia toimijoita.

Lisätietoa diakonian juhlavuodesta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-02-10 10:01:00.0