Kristian Willis Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan väliaikaiseksi kirkkoherraksi

Willis valittiin kirkkoherraksi huhtikuussa, mutta virantäytöstä tehdyn valituksen vuoksi virkaa ei voida vielä täyttää pysyvästi.

Kristian Willis.

Porvoon hiippakunnan tuomiokapituli on nimittänyt Kristian Willisin Vantaan ruotsinkielisen seurakunnan eli Vanda svenska församlingin väliaikaiseksi kirkkoherraksi 1.7.2021–30.6.2022.

Vanda svenska församlingin seurakuntaneuvosto valitsi Willisin kirkkoherraksi huhtikuussa. Virkaan oli kaksi hakijaa. Virkaa hakenut Monica Cleve on tehnyt virantäytöstä valituksen hallinto-oikeuteen. Hänen mukaansa hänellä olisi ollut enemmän kokemusta kirkkoherran virkaan.

Valituksen käsittelyyn kuluu oletettavasti pitkä aika. Seurakunnan nykyinen kirkkoherra Martin Fagerudd jää eläkkeelle 30.6. Kristian Willis hoitaa tässä vaiheessa kirkkoherran virkaa vuoden verran väliaikaisena kirkkoherrana.

2021-06-16 12:10:15.0