Sensaatiomainen löytö Myyrmäen kirkon peruskorjaustyömaalla – Kirkkosaurus löytynyt?

Pesässä olevia munia ei ole tunnistettu linnunmuniksi.

Pesä, jossa näkyy yhdeksän munaa

Myyrmäen kirkon peruskorjauksen yhteydessä työmaalta löytyi 1.4. linnunpesä, jossa on 9 munaa. Sensaatioksi löydön tekee se, että munia ei ole tunnistettu yhdenkään linnun muniksi.

Vantaankosken seurakunta on konsultoinut biologeja, jotka suurella todennäköisyydellä arvioivat munat aiemmin tuntemattoman dinosauruslajin muniksi. Tiedeyhteisö ei vielä ole vahvistanut tulosta, joten tutkijat haluavat pysyä toistaiseksi nimettöminä.

Seurakunnassa ollaan innoissaan löydöstä ja toivotaan, että laji nimettäisiin kirkkosaurukseksi.

Pesä ja munat on huolellisesti siirretty työmaalta tarkempia tutkimuksia varten.

Myyrmäen kirkko on peruskorjattavana sisäilmaongelmien vuoksi. Korjauksen on tarkoitus valmistua elokuussa 2024.

Pesä, jossa munia, kirkon rakenteissa.

Mon Apr 01 09:00:00 EEST 2024