Tikkurilan seurakunnan pääsiäiskirkoissa kuljetaan läpi pääsiäisen tapahtumien

Tikkurilan seurakunnan pääsiäisen ajan jumalanpalveluksia ja hartauksia vietetään Tikkurilan (Asematie 12 a) sekä Vantaan Pyhän Laurin (Kirkkotie 45) kirkoissa.

Pääsiäiskirkot.jpg

Jumalanpalvelusten kaari lähtee liikkeelle palmusunnuntaista, jolloin Tikkurilan kirkossa vietetään kaksikielistä, musiikillista perhemessua. Kiirastorstai-illasta niissä kuljetaan pääsiäiskertomuksen mukaisesti pitkäperjantain kautta pääsiäisen helpotukseen ja valoon.

Pääsiäisen ajan kirkot Tikkurilan seurakunnassa

Ma 18.3. klo 13 / Hyvän mielen pääsiäiskirkko Tikkurilan kirkossa. Messun jälkeen diakoniatyön järjestämä kahvitarjoilu.
Su 24.3. klo 10 / Palmusunnuntain musiikillinen perhemessu suomen ja englannin kielellä Tikkurilan kirkossa. Messussa jaetaan virpomisvitsat. Voit tuoda mukaan oman keppihevosen, jos haluat.
Su 24.3. klo 12 / Palmusunnuntain messu Pyhän Laurin kirkossa, mukana Pyhän Laurin kuoro.
Ti 26.3. klo 11.30 / Viikkomessu Tikkurilan kirkossa.
Ti 26.3. klo 18 / Veisumessu
To 28.3. klo 15 / Kiirastorstain
ehtoolliskirkko Tikkurilan kirkossa.
To 28.3. klo 18 / Kiirastorstain ehtoolliskirkko Tikkurilan kirkossa. Tilaisuuden päätteeksi kirkko puetaan mustiin.
To 28.3. klo 19.30 / Kiirastorstain ehtoolliskirkko Pyhän Laurin kirkossa. Tilaisuuden päätteeksi kirkko puetaan mustiin.
Pe 29.3. klo 10 / Pitkänperjantain jumalanpalvelus Tikkurilan kirkossa.
Pe 29.3. klo 15 / Gregoriaaninen Markus-passio ja Jeesuksen kuolinhetken muistohartaus Pyhän Laurin kirkossa pitkänäperjantaina, Corvus Laurencij -kuoro Samppa Laakson johdolla.

La 30.3. klo 23 / Pääsiäisyön messu Tikkurilan kirkossa.
Su 31.3. klo 10 / Pääsiäismessu
Su 31.3. klo 12 / Pääsiäismessu
Pyhän Laurin kirkossa, mukana
Tikkurilan kirkkokuoro.
Ma 1.4. klo 10 / Ylösnousseen kohtaamisen messu Tikkurilan kirkossa pääsiäismaanantaina.
Ma 1.4. klo 12 / Ylösnousseen
kohtaamisen messu Pyhän Laurin
kirkossa pääsiäismaanantaina.
Ti 2.4. klo 11.30 / Viikkomessu
Tikkurilan kirkossa.
To 4.4. klo 19 / Riemuviikon iltamessu Tikkurilan kirkossa. Teetä tarjolla ennen messua.
Pe 5.4. klo 10 / Muskarikirkko lapsille ja perheille Tikkurilan kirkossa.
Tulossa keväällä muun muassa kaksikieliset messut englanniksi ja suomeksi Tikkurilan kirkossa klo 10 kuukauden viimeisenä sunnuntaina.

Grafiikka: Sanna Viherväs

2024-03-19 13:02:00.0