Valoa kohti -sarjan konsertit täyttävät kirkot musiikilla pääsiäisenä

Valoa kohti -sarjan konsertit virittävät pääsiäistunnelmaan Vantaan Pyhän Laurin ja Tikkurilan kirkoissa. Tyyli vaihtelee gospelista gregoriaaniseen passioon, esiintyjiin lukeutuvat muiden muassa Club for Five sekä Sounds of Mercy.

SoMe2023_beige_Jani_Laukkanen.jpg

- Hiljaisen viikon ja pääsiäisen Valoa kohti -konserttisarja on meillä Tikkurilan seurakunnassa jo pitkä perinne. Konsertit kuljettavat kuulijan musiikin avulla paastonajan murheellisista ja hurjistakin tunnelmista pääsiäisen iloon, kanttori Samppa Laakso kuvailee.

Suomalainen kamarikuoro aloittaa sarjan Pyhän Laurin kirkossa ja Jepa Lambertin luotsaama  Sounds of Mercy päättää sen riemastuttavalla pääsiäiskonsertilla Tikkurilan kirkossa. Väliin mahtuu muu muassa Vantaan seurakuntien kamarikuoron toteuttama Jenkinsin Stabat Mater. Kaikkiin konsertteihin on vapaa pääsy. Ohjelmalehtisen hinta on 10 euroa. Torstain 28. ja perjantain 29.3. konserteissa ei ole ohjelmamaksua.

Valoa kohti -konserttisarja

Pyhän Laurin kirkko (Kirkkotie 45):

La 23.3. klo 18 Jeesuksen seitsemän sanaa ristillä. Suomalainen kamarikuoro esittää osia H. Schützin teoksista Schwanengesang sekä Die sieben Worte Jesu am Kreuz. Susanna Moliski (sopraano), Loviisa Hynninen (altto), Markku Pihlaja (tenori), Mikko Eskelinen (tenori), Reijo Kekkonen (basso). Mauriz Brunell (urut). Johtaa Eric-Olof Söderström.

Su 24.3. klo 18 Club for Five: Palmusunnuntain kirkkokonsertti. Akustinen vokaalimusiikin hetki, jossa kuulija saa hiljentyä yhtyeen musiikin parissa. Suomalaisille rakkaita virsiä sekä muita tunnelmallisia lauluja yhtyeen uran varrelta.

Ke 27.3. klo 18 Ristiinnaulitsemisesta Taivaaseenastumiseen. Viulisti Kreeta-Maria Kentala ja cembalisti–urkuri Tea Polso esittävät Heinrich Ignaz Franz Biberin Mysteerisonaatteja: Ristiinnaulitseminen, Ylösnousemus, Taivaaseenastuminen sekä meditatiivisen sooloviulupassacaglian Suojelusenkeli-virrestä.

Pe 29.3. klo 15 Gregoriaaninen Markus-passio ja Jeesuksen kuolinhetken muistohartaus. Corvus Laurencij -kuoro, Kari Jerkku (evankelista), Jaakko Hyttinen (Jeesus). Johtaa Samppa Laakso.

La 30.3. klo 16 K. Jenkins: Stabat Mater. Vantaan seurakuntien kamarikuoro, Marle Himberg (mezzosopraano), Jussi Miilunpalo (piano). Johtaa Terje Kukk.

Tikkurilan kirkko (Asematie 12a):

To 28.3. klo 12 Oi Jumalan Karitsa. Kiirastorstain päivämusiikki. J. S. Bachin paastonajan musiikkia. Iina Katila, urut.

Su 31.3. klo 18 He has risen – pääsiäispäivän gospelkonsertti. Sounds of Mercy -gospelkuoron pääsiäisen ilosanomaa ja lohdullista viestiä pulppuava konsertti. Kuoroa johtaa mm. suositun Elämäni Biisi -ohjelman bändistä tuttu Jepa Lambert.

Lisätiedot konserteista ja kuoroista tapahtumakalanterista www.tikkurilanseurakunta.fi

Sounds of Mercyn kuva: Jani Laukkanen

Club for Fiven kuva: Marek Sabogal